![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Rengörning av båge
Hur gör ni för att göra ren bågarna efter klisterspray eller filmoplast? Är det nån som testat nagelborttagningsmedel? Inte aceton utan det andra mildare sorten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag använder bara vanligt diskmedel och nagelborste och det har fungerat jättebra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Samma här! Skrappar lite med nageln om det är något som sitter ectra vrångt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Skulle inte använda nagellacksborttagning även om det är den "mildare" varianten. Även det innehåller ett lösningsmedel som angriper plasten i bågarna.
Använder också diskmedel eller "allrengöring" och borste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har åxå skrapat med naglar och gnuggat med fingrar, men sen har jag slarvat och det har blivit liggande ett tag och nu är det väldans kletigt.Och kletet sitter kvar. Men då ska jag helt enkelt ta och diska bågarna. Tack för inläggen!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Använd inte nagelborttagningsmedel och/eller aceton! (inte heller de acetonfria)
De fräter upp plasten. Även efter det du sköljt så fräter de hela tiden, lite lite lite. Lösningsmedelsbaserade saker hör inte hemma på plast. Ta diskmedel och "mekanisk" rengöring. (gnugga osv) Jag vet det här eftersom jag samlar på dockor och Blythe har plasthuvuden och många har gjort misstaget med nagelborttagningmedel och de stackars dockorna ser mycket tråkiga ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Kemiskt ren bensin löser klistret, men inte plasten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Ja det är ju sant, kemiskt ren bensin tar bort klister, men jag visste inte att det var OK för plast. Bra att veta!
(för er som vill köpa det gå till välsorterad mataffär, och de ska finnas bland t.ex. aceton i ett skåp, små vita flaskor) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Tack för tipset om kemiskt ren bensin! Har inte vågat använda det för jag vet för lite om sån't här! Skönt när det finns andra som vet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
en liten trollkonst
japp filmoplast sitter som berget, hurra för inspira papper..
litet Troll rev sig i huvet o grät när inte yes, inte barnolja, inte kemisk bensin hjälpte men vet ni vad som är kanon mot klisterlappar.. jo dessa färdiga trasor som ligger i en plast förpackning för att snabbstäda. jag köper mina på lidl fördom är helt klart bäst, det var som att smeka bort klisterresterna jag som samlar på antikviteter, idag hittade jag en underbar gammal telefon, en tro att de förstört trälådan med en hisklig klisterlapp om priset, assistenten blev hysterisk närlimmet inte gick väck o man skrapar inte gamla föremål, med en gnidning av trasan var det puts veck!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Ok tack alla för tipsen! Här ska testas bensin och städlappar! Må så gott alla!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:08.