![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#16 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
Oki, här kommer den omsorterade varianten.
Kram/Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
Skitkul,hihi
Tack snälla du för det skitroliga broderiet
Här ska sys påsar,hihi ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
Joo, det blev lite skoj... Funderar på andra användningsområden med. Spridda vovvar på en blus eller en rad längst ned på en kjolkant. Lite kul, för man ser nog inte vad hundarna gör vid första ögonkastet, men får en humoristisk ahaupplevelse vid andra.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
|
Hej
jag broderade faktiskt ut din sjöjungfru, mest för att den är så typisk Troll.
väldiht mycket ärbra på den, men jag tror att framför allt händerna skulle behöva justeras. tycker det e sketakul att flera börjar göra lite ungdomligare brodyrmotiv. för man kan storkna ibland på alla salusidor som nästan erbjuder samma saker bara i olika färger o smådetalger. hoppas du fortsätter rita o stygnsätta Vinkar Troll |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
Tack trollet, för dina vänliga ord & engamang. ^^
Jag är inte heller nöjd med händerna, de är inte så fingriga... ![]() Mmmm är oxå hjärtligt trött på blommor blommor & blommor. Särskilt alla svulstiga. Hua. Ska det vara svulstigt så ska det antingen vara allmoge eller barock. ...å inte hela tiden. *Krax* Mjaaa, ritat å ritat. Kladdat snarare, modifierat, ritat av. Jag lånar friskt från allt man kan låna utan att ägaren får frispel, dvs ägaren är en geneös person med hög moral & tolerans eller död, med släktingar som inte orkar nära sig på avdöda släktingar... Älvan & sjöjungfruskelletet kommer från två olika böcker anno 1890 & 1912... Förlagen existerar inte ens längre. Författare går inte att hitta ett spår av info om. *gilla loppisar* Så jag tror att de är smickrade i sin avdödhet att deras verk lever vidare. Hunden kommer från en gamal PCförAllaClipartskiva, där det står att man kan använda cliparten bäst man vill & hur man vill. Darkmarken, den läskiga är avritat & moddat från världens läckrasre tatuering....*vila ha!!!* http://bloggingharrypotter.com/2005/...-look-at-that/ Fast jag råade till den ytterligare å satte till färger. ^^ Var den här killen hittat sin inspiration ifrån är inte svårt att gissa. *fniss* http://g-images.amazon.com/images/G/...ackcover-5.jpg Pms, have a nice day, come over too the dark side, skeletthandvingarna (japp kan stava till skellet: men föredrar sklettar-plural- sklettis, sing_ för det låter mysigare^^) är helt mina. Förutom citaten, de är lånade. -------------------------------------- På tal om låna: den här diggar jag!!!! jag ska nog ta det citatet med & hitta på ngt roligt darkmarkmotiv, som involverar mörka skyar gnister tinder & ett läbbigt träd som avspegalar sig mot månen. Gill DM. Evil is sexy, ya know.rent fictivt alltså, inte på riktigt. *lol* fladdersklettan kommer från en uriven sida av en antik trasig bibbla om däggdjur... En guldgruva, här finns fantastiska närbilder på insektsben. Härligt inkorrekta!http://photobucket.com/mediadetail/?...k&pageOffset=0 EDIT/// Sista länken är illustration till näst sista stycket. Orkar inte flytta upp den. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
Hjesan vilkety program rekomenderar ni när man Ska ändra format från hus till pec.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
Harrypotterinspirerat.. Jag blev tillfrågad om jag hade en gryffindorsköld, vilket jag jue hade. ^^ Men jag har den i en multifil med HPinspirerat, bland annat lite annat som jag redan laddat upp som singelfiler...
Det gula i gryffindorn är i första hand tänkt i guldmetalic btw. ^^ edit: Bildlänk på skärmdumparna. Sorry för att slytherin är orange: jag har inte samma trådinställning på stygnsättningsprogrammet & broderifil-hanterarprogrammet å har inte brytt mig om att korrigera det heller. Bara gör det orange i slytherin grönt, så blir det bra. ![]() Senast redigerad av hansen den 2008-01-12 klockan 17:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
Hanna: här finns ett trevligt gratis konverteringsprogram! ^^ http://www.embroiderystartup.com/Fre...3/Default.aspx
Å här är instruktionerna om hur man använder det... http://cindysembroiderydesigns.com/true.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
Gryffindor broderat!
Nu har jag broderat märket men tråden gick av två gånger. Dels på huvudet i början när huvudet var nästan klart, dels mellan bakbenen. Sedan gick nålen av precis vid sista fjädrarna i vingen. Man ser att den röda tråden gick av... Det blev nog lite tjockt med kanterna?
Men snyggt blev det! Och dottern blev glad! Nu blir hennes utstyrsel komplett! Tack så jättemycket för stygnsättningen! Underbart med generösa och glada människor! |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
Nämen Oooooh! Vad snyggt du broderade ut den! Å vad kul att du (å dottern) gillade min tolkning av huskölden. ^^
Tack för att du påpekade problmen. MIn gjorde det inte, men å andra sidan har jag funnit världens bästa brodertråd(till skillnad från kreativitetshämmande otäcka Sulky. HUR kan de vara så stora? Gnnnnn) här: http://www.sykompaniet.se Uuunderbar tråäd: snyggt resultat, fin lyster, urstark & glider smidigt genom nålen. ^^ |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
Vilket märke på tråd kör du?
Jag har bara ibland problem med sulky, och då är det bara med dessa gutermann-sulky rullar. Gunold sulky 1000m koner och rullar är det inga problem med. Sen är det också så att olika maskiner tycker om olika tråd. Min råkar gilla sulky (med undantag för gutermann-sulky då!). |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
Jo, jag kör sulky... De smala vita rullarna. Har alltid varit värdelösa egentligen men "ronnys symaskiner" i Växjö har bara dem... Jag hade ett elende redan när jag sydde de 150 servetterna för några år sedan, men jag kämpar vidare.
Ska testa en annan tråd jag har liggande som jag precis kom ihåg att jag fick med från "Råå syservice" eller vad det hette. Den skulle vara starkare har jag för mig! Jag måste nog ta tag i städningen av min ateljé snarast! så jag vet vad jag har! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:01.