![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#8 |
|
Maskinbroderat är snyggast
Hej Ann-Sofi!
Min kära mamma säger likadant att maskinbroderat inte är fint. Jag har blivit riktigt förbaskad och bestämt mig för att varenda present som hon ska få av mig ska bestå av något maskinborderat alster tills hon förstår att man inte ska döma ut det man inte begriper. Jag tror att Din dotter tycker att det är finare med något som hennes mamma har broderat till henne med kärlek oavsett om det är på en älskad symaskin eller för hand. Det ligger i tiden att brodera på maskin och det är en konst det med. Det vet ju alla vi som sysslar med det. Det var bara forna tiders hemmafruar som hade oceaner av tid till att sitta och handbrodera och fast att de hade symskiner så satt de och fållade handukar för hand för att det skulle vara "fint". Vi måste frigöra oss från dessa dumheter. Kram Ingsy |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:11.