![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Trådknappar
Finns det någon här som har eller vet om en beskrivning på hur man gör trådknappar
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Menar du en knapp som du själv bygger upp av tråd? isf har jag gjort en sån och kan kanske förklara.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ja, man börjar väl med att linda en ring av knyppelgarn (?), och så tror jag man gör "ekrarna" och sist langett runt. Så gissar jag, men behöver en beskrivning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Du är helt rätt ute men för att kunna fästa ekrarna så syr du langett runt ringen innan. Därefter gör du ekrar.
Ska försöka rota fram min nåldyna som jag sytt en sån knapp på och kolla den lite närmre. Det är ett tag sen jag gjorde detta så minnet sviker lite ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag lägger en bild på knappen så kanske du ser hur du går tillväga. Har försökt ta så nära som det bara gick men det blev lite oskärpa i bilden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Det finns enbeskrivning i boken DoRedo
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Har det löst sig med knappen?
Undrar för nu har jag hittat beskrivningen med text och bild. Behöver du den så hojta till så scannar jag in den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Vad bra....jag ser ju på bilden hur den ska göras, men en beskrivning vore toppen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Filen är för stor att lägga här. Du får maila mig din adress så skickar jag den till dig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Du kan ladda ner zipfilen här http://www.delfintua.com/knapp.zip
Jag la tillfälligt upp den på min server. Säg till när du hämtat den så jag kan radera den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Tack snälla....nu har jag sparat den.
Gott Nytt År! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Hoppas du blir hjälpt av den.
Kunde inte radera länken men den är tom nu ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Hittat en väldigt fin beskrivning
Puffar upp det här utifall fler känner sig hågade.
En sida med bra bilder och finfin beskrivning http://www.spangmurs.se/tradknapp.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:24.