Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-12-28, 23:51   #5
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad

Hej!
Jag kan vittna om att det går att sprätta bort broderi från frotté... gjorde ett rejält misstag härom veckan när jag skulle brodera namn och figur på en liten rosa handduk. Hade som tur var köpt två stycken. Bråttom var det också, och figuren jag stygnsatt hade jag lagt horisontellt i bågen för att den skulle få plats tillsammans med namnet, men inte tusan tänkte jag på det när jag satte hoopen på plats .
Jag hann sy första färgen utan att reagera, men när den började brodera andra färgen tittade jag till lite extra och... grrrrrr. Bara att ta bort och sätta hoopen i den andra handduken och börja om.
Under tiden som den broderade den nya handduken, så började jag sprätta bort det felbroderade. Någon enstaka frotté-ögla råkade väl rispas bort, men det syns inte längre, eftersom jag broderat ett nytt motiv ovanpå (trollflickan i mitt album). Tålamod är något man får ha... , och det är bra om man har mellanlägg och solvy kvar.
/Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:15.