Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-11-27, 22:57   #1
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
intresserad av att dela med sig?

Jag skulle vilja veta om det finns intresse av att kunna dela med sig av sina stygnsatta brodyrer. Jag har inte kunnat hitta någonstans här där man kan lägga ut sina brodyrer,så att andra kan ladda hem det, men man kan ju höra om det går att fixa ett sådant forum.Jag är med i sewforum också och där finns en del där den som vill kan dela med sig av sina egna stygnsatta brodyrer, och den som vill kan ladda hem det dom vill ha. Det är jättepopulärt där. Finns det någon här som också kan tänka sig detta?
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-29, 08:10   #2
peinro peinro är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 60
Det kan ju vara ett bra sätt att testa sina brodyrer också. Få lite feedback och kunna utvecklas. Och vissa är man ju lite mer stollt över att fått till...och gärna vill visa. Men alla stygn går ju att vinkla och vrida...åt alla håll Så även åsikter! Det är ju många här på listan som kommit jättelångt i stygnsättandet...och så vi nybörjare som ibland tror att vi ALDRIG kan få till något.. bland noder och knappar och siffror..Men all vår början bliver svår! Innan vi kommer till ett högre vetande.
peinro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-29, 08:38   #3
virkvarns virkvarns är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 267
Tanken är bra, men jag skulle vilja utveckla den lite.
Det skulle också vara möjligt att diskutera
olika stygnsättningsprogram och ge hänvisning till andra sidor med tips och ideer.

Det finns mycket på engelska språket men lite på svenska.

Ja, vi får se om det kommer fler, vi är många som gillar det här med maskinbroderi.
virkvarns är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-29, 09:00   #4
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
På sysidan finns det massor med stygnsättningar som vänliga själar delat med sig av. Problemet är att dom ligger utspridda i olika trådar så man hittar dom inte så bra. Kanske den här frågan ska ställas/flyttas i forumet för sysidan så vi får en ny kategori med allt samlat på ett ställe.

Kanske en kategori stygnsättning där det finns filer och även problemlösning?
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-29, 12:38   #5
annan65 annan65 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 169
Tycker detta låter som en jättebra ide. Själv har jag inte kommit så långt än, men jag övar och övar... Skulle gärna dela med mej och jag får till nåt bra en dag
annan65 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-29, 12:38   #6
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Det var just det jag tänkte på. Att samla det som man vill dela med sig av i en kategori, så att det är lätt att hitta det. Även att göra det möjligt att tex. lägga in en fil i brodyrformat. Det där med tips om hur det är gjort och hur man kan göra det är också bra. Feedback är jättebra när man inte är så säker på om man gjort rätt, eller om det finns tekniker som gör att det kan bli bättre. Lace är något som jag själv är dålig på. Jag har hittills mest använt gratismönster som jag monterat i dukbottnar t.ex. Men om man vill kunna sälja det så måste man ju ha gjort det själv.Det är inte lätt att hitta rätt teknik för att få det att funka och få det snyggt. Där skulle det vara bra med tips och feedback, så man vet om man är på rätt spår i alla fall.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-29, 15:29   #7
annkir annkir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 176
TAck för en jättebra ide´. Jag är själv med på sew forum o kollar ibland. Försöker lite då o då att själv stygnsätta men har dock inte kommit så långt än i den genrenen - men önskar lära mig mer.
Saknar också en svensk sida med samma som sewforum. Får jag till ngn bra sak som verkar funka kan jag gott tänka mig att dela med mig. Men som du säger , man kan ju också få en bedömning av en stygnsättning genom att andra broderar ut den. Något som Jag tycker är dåligt kanske någon annan tycker är bra o vice versa.
Vet flera gånger då det sett bra ut på bilden men då man broderat ut sig visat sig innehålla så mycket stygn så det blir stelt eller så görs outlinen massa massa ggr ellr att det hoppas omkring överallt vid utbroderingen o ja det kan vara mycket.
Kramis Anki o tack för en god ide - ett eget forum med stygnsättning.!
annkir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-29, 19:41   #8
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Utspridda var ordet ... men här är länken till den första tråden jag skapade med lite stygnsättningar i:

http://www.sysidan.se/forum/showthre...=&threadid=351

De flesta finns även på denna sida:

http://web.telia.com/~u87733875/dok/...derifiler.html

Vill man dela med sig av stygnsättningar, så kan man ju starta en egen tråd under Maskinbrodyr. Det är ju bara att lägga in en stygnsättning i en zip-fil (gärna flera format, t.ex. jef, hus, sew) och sedan bifoga inlägget, så när du skriver "göra det möjligt", förstår jag inte... det är ju redan möjligt och har varit i flera år.

/Gunilla

Senast redigerad av gunnsan den 2007-11-29 klockan 19:49.
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-29, 21:15   #9
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Kruxet är just att det hamnar i en tråd här och en tråd där. Det var därför som jag tyckte det kunde vara enklare om det hade varit en egen kategori, så kan man gå dit om man är intresserad och slipper leta runt. Det är så lätt att missa då. Jag som är ny hade ingen aning om att det fanns trådar som innehöll brodyrer.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons