Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-11-15, 12:59   #1
pakkemakke pakkemakke är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 36
Behöver hjälp till baby!

Har just påbörjat min mammaledighet o har redan tråkigt. Skulle vilja göra en mibil till vagnen. Sy eller sticka/virka. Behöver tips o hjälp att komma igång.

Sen har vi ett behov av bärsjalar. Är det nån som har nåt tips om hur man fixar egna i olika modeller. Gärna enkla. Det är kanske nån som vet var man hittar tips om inte annat.

TACK på förhand.
pakkemakke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-15, 13:06   #2
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
http://www.sjalbarn.se/ tror jag att du kanske kan hitta mer information om bärsjalar.

När det gäller mobil till vagn så är det väl bara fantasin som sätter gränsen. Hade du tänkt sy en sådan man spänner över sufletten eller en sådan som hänger ner i framkanten på sufletten?
Vad du än syr så är mitt tips kontraster i färg. Rött vitt och svart sägs ju vara bra färger att använda.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-15, 15:23   #3
Sia7 Sia7 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 234
Lite förslag...

-Figurer i velour kan vara fina.

-Också finns det mängder med virkade små djur man kan göra eller mobiler uppbyggda kring något tema (spöken till ex), det har till exempel diskuterats här tidigare om virkade mobiler från 70-talet. Se om du kan hitta den tråden.

-Jag funderade själv på att göra en sådan 70-talsmobil som diskuterats (nalle, uggla, lejon osv) men jag nåltovade en mobil i stället, du kan kolla mitt album, även om bilden inte är den bästa. Du kan givetvis göra i vilka former du vill, men Panduro har några bra mönster om fantasin tryter.
Sia7 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-15, 17:29   #4
myggorna myggorna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 771
Jag har sparat de mönster som var i en tidigare diskussion om du skulle vilja ha Det var en virkad mobil med lejon o en med snövit
Jaf har lite Kalikå mönster oxå om du vill ha kom jag på
myggorna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-15, 17:48   #5
pakkemakke pakkemakke är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 36
jag skulle bli jätteglad för de mönstrena. Läste igenom det forumet för ett tag sen.
Har efter det gått igenom hela mitt bibleotek med mönster utan att finna nån som fastna lika hårt som den tråden. Var det nån som hängde med på det där?

hursom helst så är jag tacksam för all hjälp jag kan få.
pakkemakke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-15, 17:58   #6
myggorna myggorna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 771
Om det var mig du menade så maila mig myggorna@hotmail.com och skriv vad du vill ha så mailar jag över
myggorna är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons