Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-11-11, 16:04   #1
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad

Maskinerna ropar

kallt kallt, kylan går genom märg o ben..
En del undara vart jag blivit av, jo då jag är här, men just nu innan jag vänjer mej vid kylan så gör det ont att skriva, sy ja leva...

Hjärnan går på högtryck, längtan efter sommarens mögligheter känns avlägsna. tack o lov att jag kan brodera.

har ni hört sagan om han som gick till skräddaren o fick fråga "vad bidde det då då?" för varje gång hade det utlovade alstet kraftigt krympt..

just så är det i Troll grottan nu, jag har förstört många meter tyg, i det senaste...

Maskinerna fattar inte att vinterdvalan har inträtt, att jag inte kan, men älvan hon tröstar o tuggar tråden fint, dag för dag växer nordpolen fram, en plats där alla är glada, lagom tjocka, och man kan äta hur många polkagrisar man vill hela dagarna, det är helt tillåtet med packet 7 dagar i veckan, sikket plejs !!

så undrar ni var jag är, så ja ömsom är jag i bageriet o ömsom är jag nog i godisvaruhuset, en o annan Egg nogg slinker glatt ner oxå..

tänk om man inte kunde resa i fantasin?? och tack vare våra underbara brodyrmaskiner, kan vi måla upp det vårt hjärta som hetast önskar..

Tar ni tåget till Nordpolen, ser ni nog en lite övergödd nissa ligga i en snödriva o göra snöänglar av hjärtans lust, lugn det e bara jag... häng med på puben o ta en egg nogg, det värmer skönt i vintertrötta magar..

Troll, finns här men inte riktigt lika aktiv...
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-11, 16:53   #2
farmorsmor farmorsmor är inte uppkopplad

Saknat dig Pulvertroll!!!!

Håll ut i kylan Annie, det kommer en vår igen.
Jag vet hur det är med sjukdom och allt annat,
men jag hoppas du känner att jag tänker på vårt Troll. Kramar från Gerd
farmorsmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-11, 16:57   #3
Winberg Winberg är inte uppkopplad

Smile

De var ju skönt att höra att du hänger med än och det där med nordpolen, visst tycker jag om snö men skall de vara så skall de vara rejält med snö och inget blask som de blir för det mesta här nere i Skåne,skall bli spännande och se hur de fungerar i Nord polen.
Kram karin
Winberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-11, 17:47   #4
nölte nölte är inte uppkopplad

Tusen varma kramar

Hej trollet

Jag har precis svept med mitt trollspö och sänt dig tusen varma kramar. Jag hoppas att trollformeln hjälper och att du slipper ha ont.

Hoppas att vi träffs någon mera gång.

Hälsar Humlans syster
nölte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-11, 20:51   #5
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad

Ja man har ju undrat var trollet gömde sig!
Tur att det tittar fram emellanåt så vi vet att det inte gått i ide. (Även om man vill)
Hoppas du har en varm spis som det eldas i så du kan fortsätta med dina underbara broderier o texter. Öppen spis?? Flytta maskinerna dit så du får värmen.

Varma kramar i mängder skickar jag dig från Skåne (lite kallt men inte mycket)
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-11, 21:00   #6
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad

Här kommer fler varma kramar från en dansmus som oxå saknar dig på sidan, Är lite nyfiken oxå om du gjort något försök på trollparet? Hur som helst så hur dåligt man än mår så kommer man närmare till måbättre dagen för varje dag som går. Varma bamsekramar från dansmusen. PS älskar att läsa om dina berättelser,de är så målande att man kan se allt framför sig. DS.
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-11, 21:20   #7
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad

Åh jag får känslan av jul! Ni vet den där pirrande, lyckliga och goa känslan som känns långt ner i fötterna...
Härlig saga och läcker duk! En får tacke..
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-12, 07:57   #8
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad

Goa

tack plötsligt lyser det i grottan...

jo lena Härden finns men ibland glömmer jag tända den.. tack för inspirationen,,, resultatet finns på min sida.. om ni orkar läsa en till trollsång....
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:25.