Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

 
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-11-09, 16:06   #37
Mariannef Mariannef är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 267
Ingrid!
Jag håller med dig om detta med att ställa krav på uppgradering mm, man kan ha vilka krav som helst, men i detta fall är det väl lite HQ som utlovar vissa saker på hemsidan och varit otydliga i vad som gäller??

Fast den delen av saken vet jag lite om eftersom det jag började diskutera här var den utlovade ersättningen för Zig-Zag och de nyhetsbrev som skulle komma,att det sedan under resans gång uppkommer fler saker som många vill ventilera tyder mer på att det inte finns ett Forum hos HQ som täcker detta.
SAAB har nog den kontakten med sina kunder om än via återförsäljarna.
Här är det ju bara Janne som törs diskutera.
Jag är inte ute efter att hänga någon eller leta syndabockar. Jag vill få fram en konstruktiv debatt om vad som är skäligt mm. Det kanske inte skall gå att sälja "monstersymaskiner" som är så avancerade att det inte finns någon form av support.
Konstigt nog så finns det möjligheten att köpa till support om man köper en vanlig dator, och då gör man ju själv ett val om man behöver det eller ej. När man köper en symaskin som är lika avancerad tycker HQ att man skall knalla in i affären varje gång man dyker på ett problem. Det är kanske här det största problemet ligger. Kanske är det så att man inte riktigt har kläm på kompetensläget vid inköpet. När man står i affären och har köpt sin nya racersymaskin så vet man nog inte vad som väntar, utan frågorna poppar fram under resans gång.

Till slut känns det tjatigt att gå in i affären stup iett och en callcenter/datasupport vore kanske lösningen. ELLER som jag tycker ett magasin som täcker upp mycket av det här. Kostnaden för ett sådant kan vara hur dyrt eller billit man vill. Jag har suttit med i föreningar där vi fått fram medlemstidningar får små kostnader, så det som det handlar om är vad man vill bjuda in till.
I flera sticktidningar utomlands finns i varje nummer ett avwsnitt i slutet som visar grunderna i hur man stickar.De förstår att baskunskaper leder till mer och fler köp av tidningen. Värt att tänka på. Nu åker jag till Trysil för några dagars vila, så vi hörs på måndag. Ha en trevlig helg allihop, oavsett var ni står i denna fråga. Det finns plats för allas åsikter och mina kanske inte är de rätta, men de är mina!!
Mariannef är inte uppkopplad   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons