Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-11-03, 17:30   #1
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad

urs vilken hemsk kund

Där står den stackars försäljaren o visar sin dyrgrip, den hemska kunden vill veta hur många stygn den gör i minuten, tjatar om fördröjning eller synkning på brodyr och display.

till råga på allt dissar kunden den fantastiska maskinens sömnads resultat, brodyren var sämre än kundens gamla rose. den hemska kunden jämnförde med fabrikantens andra maskiner och kom genast fram att de andra maskinerna sydde mycket bättre är den nya visions artade maskinen..

ja jag är nog en riktigt hemsk kund, för hälften av mina frågor fanns inga svar på, och att brodyren blev så dålig var ju inte den stackars försäljarens fel..

jag har en gång innan tittat på denna undermaskin Vision från Pfaff och vart inte det minsta förtrollad, tänkte att nja det kan ju vara en dålig maskin, orätt inställ för den är så ny, så det var kul att syna denna i sömmarna. som med nöd o näppe orkade sy 3 lager tråd, knögligt, ojämna stygn och inte så väldigt precis. då hade jag nog heldre köpt deras 2144, och valt en hoopitall ram istället för större yta..när jag såg den gigantiska brodyrenheten fick jag nästan rysningar när jag tänkte på att brodera en tshirt med denna...

Jag kände mej verkligen som griniga tanten, men är det inte detta som symässan e till för att få se, att få undersöka, ta reda på sina behov..

personligen drar jag ju en suck av lättnad, tänk om jag återigen hade börjat dregla över en ny maskin.

men inte då, jag rullade ut från symässan o kände mej så himla rik, med min användbara maskinpark..

Dagens ELOGE går till min suveräna HUSQVARNA handlare. som inte blir sur för att jag bytt märke, utan kramar om mej lika varmt ändå och jag känner hur glad jag blir o vet att det ändå är hos henne jag köper mina underlägg o tråd..

Det finns säljare och så finns de de som gör att man verkligen känner sig som en kund!!och jag förblir en trogen kund, fast kanske på annat!!

andra plusset gick till min janome handlare som tar sig tid i folk vimlet o visar en follfot jag e intresserad av.. För man vill ju gärna veta vad man behöver o att man kan använda dem
där känner jag mej oxå som en riktigt uppskattad kund..

summan av kardemumman, ja jag blev fattig i dag oxå. tyg o band o tråd finns här hemma nu.
varm i hjärtat av glada skratt, o så himla nöjd med det jag har, tycker dock lite synd om en viss försäljare som utsattes för ett frågvist Troll
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-03, 18:34   #2
HAGABRODYREN HAGABRODYREN är inte uppkopplad

Jag blev utsatt för något liknande som HQ-frälst så gick jag direkt till deras monter och såg denna kreativa maskin fick en fantastisk demo av en trevlig norska men bossen som skulle ge mig mässpris var på lunch. Hon bad mig komma tillbaka om en halv timme vilket jag gjorde.Men denna boss verkade inte ett dugg intresserad av att sälja en maskin utan var mer inne på att sälja pressarfötter inte att förakta men man kan jugöra sig besvär med att tilltala en väntande kund (efter 30 min var jag förbannad) gick till en konkurrent och gjorde affär. Synd när man alltid gillat HQ men????
HAGABRODYREN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-03, 19:01   #3
asa1970 asa1970 är inte uppkopplad

Vad köpte du istället?
Jag tillbringade gårdagen på Brother montern!
Där vart jag väl bemött av alla inklusive symaskinsbutiks ägaren från Västerås!
Så det blev en maskin åt mej!

Så nu är man fattig!
Åsa
asa1970 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-04, 07:37   #4
virkvarns virkvarns är inte uppkopplad

Hej trollet

Tråkigt att du fick så dålig uppfattning om nya Pfaffen.Men jag har fått hem min nu och är både stolt och glad,
Vid första anblicken påminner den om SE:n, men det finns många fler finesser.
Och stora bågen är som en hula,hula ring 360*350.
Bra handböcker cd och många ,många brodyrer följer med.
virkvarns är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:26.