Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-09-30, 11:57   #16
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
här kan du läsa

http://hoopitall.com/instructions/bi...2,SE%20DW.html


tyvärr har jag hört allt annat än bra referenser från USA broderare..

vinkevink
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-30, 12:41   #17
gunnele gunnele är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 187
Program

Pulvertrollet, blev lite nyfiken på vad du använder för program till stygnsättning? Tycker ofta att det inte blir så bra när jag försöker stygnsätta själv, kanske borde ha bättre hjäpmedel.
gunnele är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-30, 13:00   #18
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
det heter

sierra embroidery office

och används flitigt av proffsen i USA. det blir en helt annan kvalitet än om vi skulle göra samma sak i 3d eller embird med våra nybörjar kunskaper

vänliga vinkar Troll
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-30, 14:42   #19
gunnele gunnele är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 187
Tack för att du delar med dig. Skall googla på det och se om jag fattar nåt. Finns det någon i Sverige som säljer det?
gunnele är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-07, 07:35   #20
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 386
måste ju bara berätta att jag har försökt kolla in Janome nu och jag lyckas inte hitta någon försäljare som kan visa dem. Sista personen jag var hos försökte sälja maskinen enbart genom skitsnack om andra märken och kunde knappt trä sin egen maskin
Möjligtvis kan skitsnacket ha varit sant,det vet jag ju inte, men när man tar i så man nästan kräks har jag svårt att tro på det

Brother verkar lite svårt att få tag på och det är ju inte bra om nåt krabbar.
Pfaff och bernina har jag inte lyckats kolla in tyvärr

HQ har iaf bra och kunnig personal så jag går på magkänslan Hoppas jag gör rätt val !
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-07, 07:57   #21
Avsl080403 Avsl080403 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 200
Brother försäljare i stockholm...

Hej här kommer en länk till försäljare i stockholm :http://www.brother.se/g3.cfm/s_page/64400
Jag är helt nöjd med min 4000d. Jag skulle vilja ha lite störrre broderyta men det får komma senare när jag har råd att skaffa i från usa..
På min maskin står det hur lång tid det tar att sy ett broderi. Den är snabb...
Älskar den verkligen, har haft en d1 men inte alls så nöjd som nu.
Anne-Lii
Avsl080403 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-07, 08:22   #22
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 386
Tack Anne-Lii!
Tyvärr är en HQ redan på väg ..eller inte tyvärr jag hoppas det är Hurra!


(den nya SE:n kan säga hur lång tid varje färg tar iaf om jag förstod rätt)

Jag hoppas att jag gjort ett bra val men det är lite läskigt ändå

tack allihop för era tankar och funderingar!
mvh mia
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-07, 08:29   #23
Avsl080403 Avsl080403 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 200
Du kommer att få glädje av din maskin det vet jag oavsett vilken maskin man har så att brodera är helt fantastiskt....
Vill bara säga när det gäller hur lång tid det tar att sy...
Det är bra att det står hur lång tid det tar att brodera, men det är hur lång tid det tar för symaskinen att sy inget kring arbete är med räknat, (tror att ni redan vet det)
Jag kollar och ser om jag hinner sy just det jag vill sy och lägger till en rimlig tid för trådbyte osv. Eftersom jag har 3 hastigheter på min så säger den olika tid beroende på hastighet, en kul finess.

Så lycka till med din HQ.
Anne-Lii
Avsl080403 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-07, 08:45   #24
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 386
jag har redan en HQ Rose men den är ju bland de första känns det som.Borde hänt endel på de åren jag haft den. Har bara 10*10 båge och det är lite för lite ibland

Att kunna sänka hastigheten känns super. Min jag har nu går inte sänka på och ibland känns det som nålen ska flyga all världens väg när som

För några/något år sen hade jag Brothers stora flernåliga maskin som dröm. Såg den på mässan och var helt såld...men nu blev det en kombinerad maskin ändå eftersom jag syr ganska mycket "ej broderi" också

så länge man inte får något måndagsexemplar så är man nog nöjd hoppas jag

Annars får man väl byta

jag får väl återkomma här sen och tala om vad jag tycker. Jag hoppas att jag blir nöjd!!!
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-07, 09:19   #25
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
JAG

VET ATT HQ gör bra maskiner, jag har länge varit så nöjd med min d1a så jag kan varmt rekomendera den, att jag slår ett extra slag för janomen är ju för att den uppfyller mina krav, som har vuxit urHQ, men jag började ju oxå med en rose. och jag tror att gå från den kan du nog köpva vilket märke som helst å få en dunderstor dos brodyrglädje. jag var oxå jätte negativ till janome, mest berodde på [raderat av forumvärd], han stod bara o snackade skit om alla andra men visste inte ett jota om maskinerna själv.

När jag ringde till Stockholms sycenter så sa både ulrika o janne att de kunde för lite men bokade genast in mej så sjag skulle få träffa en av deras tjejjes som verkligen var duktiga.
då skulle jag tom kunna få komma på kvällstid io sitta i lugn o ro. det kallar jag service, de sa själva att de kunde för lite om sådant jag ville vet, men löste det ändå.. ring till dem o hälsa från mej om du fortfarande är intresserad, det e ju en ganska stor pris skillnad..

Annars så köper du din HQ och sitter o är lycklig över de gigantiska bågarna du nu förfogar över

låt det inte bli ett bekymmer,brodera ska vara en ren glädje

Vinkar glatt Troll
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-07, 10:30   #26
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 386
Pulvertroll: Vi träffade nog samma skitsnackare

Jag tror att HQ ska fylla mina behov....fast man vill ju alltid ha mer och bättre

Jag tänkte först att HQ.s 36 cm räckte över en rygg...däremot tycker jag den kunde varit lite bredare
Tvärtom på Janomen den var ju bredare men kunde ju varit lite längre
Kan inte alla ha bågar som är 100 cm *100 cm!!!
(Fast jag har hört att stora bågar är svårare att brodera fint i iofs )

Tur att man kan splitta men det har jag aldrig gjort. Hoppas det är lätt

mia
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-07, 10:58   #27
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
halloj igen

just detta med bågar o splittning fick mej att kolla efter grönare gräs.

om jag tex ska skriva något i en båge på ryggen o sedan ha ett häst eller hundbrudyr under måste man i HQ ofta göra det i 2 bågar Trist..

i janomes 280 cm ram täcker man lätt up text även på en XXL rygg. och ändå få med bilden.

Att splippa är ganska lätt i de flesta program, problemet är att få i hop delarna snygg. vilket var anledningen att jag testade den funktionen på nästan alla maskiner, för mej är det inget konstigt att göra 25-30 cm breda brodyrer, men jag har just bestämt mig för att göra om alla mina tidigare splittade objekt för vid jämnförelsen är de pinsamt dåliga..

I julklapp ska jag ge mig själv16"x16" ramen till min janome...längtar till julen..

urs det var ett obehagligt möte i den affären, han var verkligen äcklig, när jag skulle betala filmoplasten jag köpte där evnsades han med att visa alla maskiner han hade o sa då slår jag in dem på kortet oxå, då höll han mitt kort i handeno ville inte lämna i från sig det. han försökte i det längsta, få slå på en maskin oxå. dessutom stod han o påstod att min gulliga HQ handlare inte skulle få vara kvar på HQ heller mm

men jag e glad att jag kom i kontakt med maskinen bortanför honom..

vinkarTroll
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-07, 11:23   #28
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 386
men hjälp vilken karl Undra om han säljer nåt

Finns det en som är 40 *40cm hos janome? Det trodde jag faktiskt inte. Det står inte i min broschyr

jag tyckte inte att det verkade så svårt att göra stora med HQ helelr eftersom den syr markeringar... men det återstår ju att se
Jag kasnke sitter här och gnäller sen och sliter mitt hår

Har upptäckt ett nytt problem när man ska köpa broderier. Ofta har ju nätbutikerna broderier i olika storlek.Nu har jag bara kunnat välja lilla storleken men snart kan jag välja av alla storlekar! Hjälp vad svårt! Ibland finns det ju hela tre storlekar..det blir dyrt om man inte kan bestämma sej
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons