![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Jag skall försöka svara.
1. Tvätttemp brukar stå på trådarna. Jag har broderar både med märkestråd och billig tråd (från Asien) Tvättar aldrig i högre temp. än 60 grader. Det har gått bra med alla trådar jag provat. 2. Ja du kan centrifugera. 3. Jag broderar på en Bernina Artista 180 Den klarar alla trådar . Behöver inte ens använda speciell undertråd, kan använda vanlig sytråd. Har läst här om maskiner som är kinkiga med undertråden. Har också läst här att Husqvarna Designer 1 inte gillar billig tråd. Fast vet bara det i andra hand ![]() 4.Detta är en stor fråga ![]() Alla stadiga vävda tyger kan du spänna i ramen. Använd rivbart i ett eller flera lager under. Täta broderier blir finare med flera lager. Trikå, fleece, tjock frotté, omtåliga tyger, små tygbitar mm Sånt som är svårt att spänna. Använder jag filmoplast till. Ett klisterpappper du spänner i ramen, sen fäter du tyget i klibbet. (har gjort en bildbeskrivning) Du kan få den om du mailar mig. Även vävda tyger är det bra att använda filmoplast till. (Jag använder nästan bara det) Ovanpå frotté fleece mm (tyg med lugg) måste du lägga solvy . För att ludd inte skall tilla igenom broderiet. För Lace, märken mm skall du använda Ultra Solvy eller Soluvlies. 5. Räkna inte med att kunna sprätta. Det är jobbigt och mycket lätt att sprätta sönder. Dessutom blir tyget rejält perforerat. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:54.