Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-09-22, 17:27   #1
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
känner inte av pressar foten??

här sitter då jag i godan ro o broderar lite smått, när jag ska sätta på start säger maskinen plötsligt, pressarfot P. ja säger jag lugnt det är pressarfot p på.

men maskinen vill bara inte starta, för den vill ha en pressar fot P nu!!.. jag lirkar o fixar o trixar, sätter på o av och lugnar mina upprörda nerver,

men hon envisas jag vill ha pressar fot P, det spelar ingen roll om jag kör inmaade brodyrer eller inbyggda brodyrer hon vill ha pressarfot P annars vill hon inte o därmed jämt!!

jag skruvvar av pressar foten o sätter på den igen, byter båge byter broderi men hon vill bara ha sin pressarfot P..

lyckan har förbytts i bittra tårar, Troll gråter, slår sitt stora dumma huvud i väggen o ska aldrig mer brodera...

jag har bara pillat på en enda inställning o det var trådspänningen men ändrade tillbaka..

jag har broderat 4 stycken små brodyrer, en kontur brodyr på 20x20 samt påbörjat en till när det började krisa...

Kan någon snälla hjälpa mej!!!, vad är det som är galet, vad har hänt

vinkar ynkligt Troll
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-22, 19:27   #2
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Har du provat att starta om maskinen?

Det är ju såhär att det faktikst fins buggar i maskinernas dataprogramm ibland men då brukar det hjälpa att just starta om.

(Min maskin säger bestämt att den vill ha en viss båge ibland och set spelar ingen roll vad jag sätter dit för båge eller vad jag gör, den fortsätter tro att den har fel).
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-22, 19:31   #3
Strega Strega är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 63
Annie - hav förtröstan!
Min Janome är också så där ibland och det brukar hjälpa att stänga av den - (samt läsa någon mindre snäll ed över den när den sover) - och starta om den.
Hoppas det löser sig innan du kastar ut den handgripligen!
Strega är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-22, 20:04   #4
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Lugn ,läs hur man gör läs en gång till, du vill att alting ska vara perfrkt första försöket Vi är många som, följer med dig olika projekt Tycker att du är toppen
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-22, 21:11   #5
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
Tyvärr

har jag fått reda på att detta inte är så ovanligt på 11000 och den måste in på service

suck inga omstarter i världen har hjälpt...
pressar fots inställningen har ändrats och måste skruvas om. tyvärr är det tydligen ett återkommande problem fick jag höra av en som både äger o säljer maskinen. hon hade haft samma problem 2 gånger på sin egen maskin...


så imorgon måste jag jaga rätt på en verksdad eller händig janome handlare i sth som kan finjustera skruven åt mej

några tips att åka till någon????
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons