![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
|
![]() Tack, nu har balsaträt kommit. Hur mycket ska jag skicka till dig för trä porto och Besvär du har haft? Kramar från Gerd.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
Hej, tack för e-mail men min address finns redan i din gästbok, är inte så duktig på det där med att skicka e-brev, dom brukar för det mesta komma tillbaka. Så snälla, snälla läs i din gästbok. kram helena
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
Här är adressen där jag köper Balsa
http://www.hobbyverkstad.se/
klicka på balsa och 1,5mm Skriv att det går bra att dela på dem så blir det billigare frakt. Anne-Lii |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
Vad ska man tänka på när man väljer ut broderi till balsaträ? Går det bra med vad som helst?
Hur ska man ha trådspänningen? Viss kan man använda vanlig nål, va? Din vätte är ju urgullig. Var har du hittat den? //Anna-Karin |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
När man har solvy på kan man brodera det mesta, kanske inte allt för tätta broderier, där man syr lager på lager.Man ska ju ta bort solvyn och det kan va svårt om det är för glest. Titta på min tavla med måttbandet på, det var lite svårt att få bort solvyn helt, nu har jag den kraftigare sorten så den går inte så lätt att dra av.
Om ni anv. tunn solvy så ha minst 2 lager annars går stygnen igenom träet. Glöm inte att lägga mellanlägg under, gärna flera lager. Jag anv. vanlig brodernål. Trådspänningen har jag normal men testa er fram hur era maskiner syr. Kram Anne-Lii |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
|
Tack Anne-Lii
Nu har jag laddat ner den gulliga tomten.Ramen är laddad och en ny nål isatt.Häls,Gerd
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() Jag har sytt den lilla tomten på balsaträt. Jag är jättenöjd! Gerd.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
Va roligt att du tyckte om det, Då blir det beställning av balsa förstår jag, man får ju vänta lite, men den som väntar på....
![]() Anne-Lii |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
Tack Anne-Lie för att du delar med dig så generöst.
Samt ett tack för balsaträ att prova på som jag fått i brevlådan idag. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
Jippie!!!
Nu ska även jag prova att brodera på balsa. Var tvungen att ligga lågt eftersom jag var mitt i maskinbyte. Men nu står den nya sy- och brodermaskinen i sina kartonger i syrummet. Ska packa upp den i eftermiddag när jag kommer hem från jobbet... ![]() I går var en riktig lyckodag. Först ny symaskin och sen en ny jobbmobil. Det är så man inte vet vilken ända man ska börja i... Ha en bra dag allihop! Anna-Karin |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
Hej, jag är lycklig! balsaträdet komm i morse och jag har broderat tomten, den hänger på tua-dörren, en fröjd för ögat. Juania-Nanne kan du inte skicka din address till mig, skulle så hemskt gärna vilja skicka något som tack för din generositet.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
Hej detta låter kanon att ha en lite kurs hmmm vill också vara med men kunde tyvärr inte varken spara eller öppna bilderna, spara gjorde de men kunde inte öppna dem är de någon som vet vad jag gör för fel!!!!! Hjälp. Nissen var de då inga problem att spara och öppna. Kram Karin
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
Jag vet inte vad som blir fel för dig men om du går in på junia-nannes profil och öppnar hennes bilder så finns balsa-bilderna där med.
Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
Citat:
Hej hoppas att du har fått rätt på bilderna. Det är roligt att det är så många som har tyckt att detta var en bra idé. Kul att dela med sig sen är det bara att testa och testa och göra sitt eget.... Anne-Lii/Junia |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:51.