![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Brodera på Toapapper
Det är jättemånga som frågat mig hur man gör.
Dra ut ca 50 cm papper från rullen,men drag inte av papperet.Spänn det i bågen med lite tjockare underlägg, ej rivbart under och solvy överst. Spänn på samma sätt som allt annat fast lite lösare. Lägg toarullen vidsidan om maskinen så att den inte rullar ner. Brodera som vanligt, men använd inte för täta mönster. När det är klart så ta försiktigt av bågen och riv av solvyn (mycket försiktigt) klipp av underlägget och rulla på papperet på rullen igen och fäst med lite tejp. Hade tänkt ta kort och visa men har lite ont om tid för tillfället. Kommer längre fram om någon är intresserad. Britt |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Tack Britt för att du skrev ner en beskrivning. Själv har jag testat för längesen och det gick bra så det är kul om andra törs prova på nu när dom har en bra beskrivning. Kul present det här.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för att du delar med dig av ditt kunnande, ska prova detta i helgen, kram helena.
vill gärna se bilder sen när du har tid |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Är detta för att få en lång broderade band ?
Rae ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=25188
Här ser du vad det handlar om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jippi det regnar
o då får man britt tillbaka
vinkar glatt |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Tack så mycket Britt!
Nu ska man bara komma på lite "sjuka" texter till bilderna man kan använda!
KatarinaWidell |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Re: Jippi det regnar
Citat:
Jag är inte tillbaka än Annie men snart skall ni inte slippa mig längre ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:58.