Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2005-03-03, 14:30   #4
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad

Hej Sara!

Har just själv stått i valet och kvalet att byta maskin. Jag satte min 'första' gräns vid 5.000:- men insåg ganska snart att det inte räckte (till en ny maskin).
Vill du ha en hyffsat ny, datoriserad maskin kan det nog bli svårt att hitta Bernina, Husqvarna eller Pfaff maskiner om den inte får vara för enkel som du skrev. Har du kikat på Janome eller Brother?
Själv drog jag mig för att köpa en enkel datoriserad maskin och valde istället en enkel mekanisk kvalitetsmaskin.

Jag förstår din beslutsångest, det är jättesvårt att köpa symaskin och alla har så olika åsikter om vad man prioriterar och använder maskinen till. Ditt slutliga val kommer ju ändå att bero på hur mycket du tror att du kommer att sy, vad du vill sy och hur länge du tänkt behålla maskinen. Kanske ska man inte ens vara märkestrogen???? Troligen vinner du på att köpa maskinen hos en återförsäljare som du får förtroende för och är service minded och kan hjälpa dig att hitta en maskin som passar dina behov även om det råkar vara en begagnad maskin (tyvärr vill en del bara sälja dyrt och nytt, men det gäller som tur är inte alla).

Om du sytt en del innan så har du referenspunkter på vad du vill ha och tycker om. Gå på din egen känsla och plånbok och prova olika maskiner som ligger i den prisklass du tänkt dig.
Lycka till......
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:18.