![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Brother SE 270 D
Hej
Jag undrar om det är någon som har den här maskinen. Jag har köpt en från USA och den kommer förmodligen med brevbäraren idag eller i morgon. Jag hoppas att den kommer att vara bra.Jag här läst många amerikanska sidor och där lovprisas den ganska bra. Den kan bara brodera 10*10 cm om man inte delar broderiet för då kan den brodera 10*17 cm ca. Jag har redan en Quilt Designer 2 men jag köpte den mest till min 13 åriga dotter som älskar att sy och även har provat att brodera lite. Jag tyckte det var bra pris på den och tyckte den kunde räcka som andra maskin. Hoppas på tur. Vh Petra: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Brother SE 270 D
Hej
I går em kom min nya Brother med posten. Jag satt hela kvällen och lekte med sömmarna och provade att brodera. Den funkar jättebra. Den kommer att bli suverän till min dotter.Det bästa var att priset var helt suveränt.Givetvis åkte jag för första gången på att betala tull för den det har aldrig hänt förut när jag beställt grejor från USA Typiskt men men. Med frakt och tullavgifter kostade den 3197 kr.Då var den sprillans ny.Gissa om dottern är laddad för att sy och brodera när hn kommer från skolan idag. Ha en superbra dag allihopa. Vh Petra |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
En fundering...
Är det svårt att köpa maskin så som du gjort?
Blir det billigare? Finns maskinen i Sverige eller...? Hur fungerar det att få sevice på den, går symaskinsförsäljare med på att laga den om den går sönder? Funderar bara för jag funderar på att skaffa en brodermaskin till en dagligverksamhet, men du vet hur ekonomin är idag... Kan man lägga över broderier från datorn? Berätta hur det går för er med den nya symaskinen... Anne-Lii/Junia |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Grattis! Var köpte du den?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Brother
Hej
Det var jättelätt att köpa den. Jag köpte den på ebay av ett företag som hade lagt ut den. Den modellen finns inte i Sverige och på Walmart i USA kostar den 999 dollar.Jag köpte den på köp nu pris men det går att få dom ännu billigare om man är med och bjuder hela auktionen men jag tyckte priset på köp nu var så himla bra. Innan jag köpte den så mailade jag och frågade vad frakten skulle bli så att amn redan vet det. Vad det gäller service så har jag en farbror här i Mjölby som servar alla maskiner så jag frägade honom när jag servade min overlock och han sa att det spelade inte honom någon roll om den var svensk eller ej.Det var upp till mig tyckte han. Han tyckte dock att det var ett riktigt klipp jag hade gjort.Det var friskt vågat sa han. Jag köper även nät och trådar och broderimotiv på ebay.Himla skillnad på priserna. Det har alltid fungerat perfekt.Jag har alltid mailat personen innan och frågat om frakt osv. Det är helt suveränt tycker jag. Det finns så mycket i USA som tyvärr inte finns här hemma. Lycka till med eventuellla köp. Kram Petra |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack för att du svarat så snabbt. Ska kolla med kollegerna om de vågar sig på det, det är mycket billigare än här och då kan ungdomarna köpa mer tyg och sådant....
Tack än en gång... Anne-Lii |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Förstår att det var eBay, men vilken säljare? Brukar vara svårt att få en del att skicka till Sverige.
Det är en perfekt maskin för Petras behov (funderar på att köpa en till en liten tjej jag med), men kanske inte robust nog som broderimaskin i en verksamhet. (Inte för att det spelar så stor roll, men Walmart tar väl runt $400 för denna maskin. Har för mig den kostade 435 när den var som "dyrast" för 2-3 år sedan. 999 kan jag nog garantera att den aldrig kostat någonstans i USA. Påstår en säljare det ljuger han/hon!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Kollade runt lite och ser nu att Allbrands ändrat sin eBay policy till att de säljer Worldwide. Kul!! Det har de bara haft på sin egen sida förut, och då gett hutlösa fraktprisförslag! Var det där du handlade? Vad tog de för frakten?
Maskinerna som sälja på ebay för $300 är fabriksservade. De helt nya får inte säljas den vägen för Brother. Själv ser jag inte det som en nackdel, utan snarare tvärtom. Dessa maskiner är ju genomgångna, och eventuella problem tillrättade. En helt ny maskin kan ju vara ett måndagsex (och går då tillbaka, blir genomgångna, fixade och säljs som "fabriksservade"). Dryga 3000, tullat och klart, för denna lilla lätta, söta och riktigt duktiga maskin är ju kanon! Dottern komer att älska den till döds! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Brother
Hej
Jag var inne på Walmarts sida själv och såg priset med egna ägon så det var ingen som berättade det för mig.Jag beställde en från Allbrands först men dom strulade med frakten så dant. Först skulle frakten vara 790 skr sa dom sen fick jag plötsligt ett mail efter ca 4 dagar och då sa dom att dom inte hade kunnat skicka maskinen för frakten skulle gå på ytterligare 840 skr enligt dom. Då blev jag sur och avbeställde den och fick alla pengarna tillbaks.Det var då jag köpte den på ebay istället. Om du tittar på ebay och går in och läser på alla sidor ordentligt så ser du att det finns flera företag som säljer dom helt nya.Dom andra är många sk refurbished och dom har varit hos kunder som sen lämnat tillbaks dom och alla dom är inte servade.Det gäller att ha tålamod och läsa ordentligt och ev ha tt lexikon om det är något ord man inte förstår. Jag tänker fortsätta handla på ebay.Det är lite nöje att hitta nya saker till kanonpriser. Ha det bra och lycka till. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
En dum fråga...
har varit på denna sida:
http://www.epinions.com/Brother_SE_270D Det är väldigt olika pris, hur fungerar det, är de bra att handla av...? Anne-Lii |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Brother
Hej Anne-Lii
Den sidan du har varit inne på vekar vara som den svenska price runner sidan dvs att dom jämför priser mellan olika affärer och sedan har du möjlighet att gå in på dom affärs sidorna och handla.Du kan som Sy Fia nämnde gå in på Allbrands.com och titta.Dom säljer över hela världen och dom har även paketpris på ped Basic ihop med maskinentill ett bra pris.Ped Basic behöver du för att kunna föra över broderier till ett kort som du kan sätta in i maskinen. Det följer ett tomt kort som du för över broderierna till. Ped Basic kopplas till datorn med ett USB uttag.Du kan även gå in på aol.com och söka på Brother SE 270 D och då får du upp ännu fler affärer som säljer den. Lycka till och du får gärna fråga mer om du vill. Kram Petra |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Kostade den 999 på Walmart var det mer än maskinen som ingick. T.ex. kortskrivare och något program. Själva maskinen har aldrig kostat mer än 435 eller liknande på Walmart. http://www.walmart.com/appliance-hou...oidery-machine
På JoAnn står det att ordinarie pris är 999, men jag kan nästan garantera att den här maskinen aldrig varit såld till det priset! Så'na där falska "ordinarie" pris som man ser i hemelektronibranchen ideligen! Förmodligen har Walmart vid något tillfälle också opåstått att "riktpris är 999, men ojojoj vad billigt vi säljer den"... Brother tillåter inte försäljning av nya maskiner på eBay, i alla fall inte för dera sauktoriserade handlare, men kanske det finns säljare som fuskar med det. Har inte varit intresserad nog för att kolla närmare, så du har säkert rätt! Ett jättebra köp i vilket fall!!! Visst är det härligt med en maskin som är så lätt att lyfta och som går så tyst?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Re: Brother
"Jag köper även nät och trådar och broderimotiv på ebay."
Nu kankse jag byter ämne i den här diskussionen, men jag blev så nyfiken på vad Du kan hitta för broderimotiv på ebay. Har du något exempel? Grattis till ett symaskinskap /Monica |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Hej Monika
Det senaste jag köpte var förra fredagen när jagb köpte en cd skiva med lace skålar. Det var 50 st olika skålar för 9.99 dollar. Är man som jag tokig i att göra skålar så är det perfekt. Kram Petra |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Finns hur mycket broderimönster som helst på ebay! Ganska stor andel som är olagliga (tusental mösnter för $10=räkna med att det är olagligt) men det finns lagliga också.
Tillbehör som ramar pressarfötter etc är också super att köpa där. Sy-mönster från t.ex. McCall och Simplicity som många frågar efter finns oftast där. Förutom allt annat... |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:54.