![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Textilmässan i Malmö 1 sep 2007
Var är den, har sett en adress förut någonstans men nu hittar jag inte den, skulle tala om det för min syväninna i Malmö...?
Anne-Lii/Junia |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
här är nog inlägget som du söker
http://www.sysidan.se/forum/showthre...ssa%2A+malm%F6 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tusen tack för hjälpen...
Vem vet vi kanske ses där. Skulle vara kul om vi hade ngt som visar att vi kommer från sysidan, något förslag?
Anne-Lii/Junia |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Funderar också på att ta med min familj och åka till textilmässan i malmö. Skulle dock vilja läsa lite mer om vad där finns för något innan jag åker. Hittar inget på internet om denna mässan, men däremot om en som gick i mars. Kan det vara ungefär likadant nu?
Kul idé att ha nåt på oss som tecken på att vi hör till sysidan!! ![]() ![]() Anki |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Konstigt att det inte finns mer info att söka om mässan på nätet. För mig är det dock inte vettigt att åka 40 mil för att gå på den mässan å titta. Nåväl en del info hittade jag iaf.
MALMÖ. lö - sön, 1 - 2 september 2007: Symässa i Malmö! Brygghuset (hörnan Bergsgatan/Möllevångsgatan). Preliminära uppgifter: Mässan är öppen lördag 1 sep och söndag 2 sep kl. 10 - 17. Fri entré! Malmös glada utställare av olika textila inriktningar, symaskiner och så Stina som ställer ut med Svenska Mönster. Café finns också. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Konstigt att man inte kan hitta med information om den!
Funderar på att åka dit imorgon men har en bit att åka så skulle va kul att höra om någon varit där idag och tycker det är värt besväret ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Också nyfiken
på om det är värt ett besök på symässan i morgon. Har inte haft möjlighet i dag. Finns där något inom quiltning/lappteknik?
Berätta, ni som varit där idag. Hälsningar Gunnel |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag har varit på mässan idag.
Jag hade inte åkt långt för att komma hit till Malmö för denna mässa. Det är en väldigt liten mässa! Den finns några bord med garn, något med lappteknik, några med modetyger. Greger visar symaskiner (janome?) och några symaskinsbord. Och så ett café. Jag köpte ingenting och det gick snabbt att gå runt ett varv. Någon frågade om lappteknik: Färg och form erbjöd 6fq till priset av 5. Ett annat stånd hade lite fqs också. Där fick man köpa tre till priset av 2. Rebecka |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Håller med Rebecka, inte mycket att se, däremot fick jag ett efterlängtat besök på Stoff och Stil när vi ändå var i Malmö. Där köpte jag tyger till tröjor till mina barn, något mönster och en del tillbehör, helt klart bra och välsorterad butik. Mässan var avklarad på 10 min, i butiken var vi över en timme!!
Sen åt vi lunch ute och fick en mysig dag i södra Skåne! Anki |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Då gjorde inget att jag var sjuk
Hade sett fram emot att åka på mässan men blev riktigt riktigt dålig.
Jag läste om att den inte var så stor så då missade jag inte så mycket. Visst är stoff och stil en bra affär, min väninna och jag var där i flera timmar för ett par veckor sen... Anne-Lii |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Ja nog verkar de ha varit en liten mässa. Fick info av en god vän boende på orten som varit där igår och här är utställarna.
Amitech AB Smarta sybord Färg & Form Allt för lappteknik Ingrids Atelje Tyg, garn ,sybehör Greger Sy Janome symaskiner Lindbo Textil Modetyger för klädsömad MLI Hobby & Hantverk Allt för dig som vill göra egna smycken Svenska Mönster Symönster för kläder Ylle & Sparris Materila för tovning och lappterknik Justinas Tyger Hemtextil stor urval av välkända märken Evas Smörgåsgott Café |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Bra, då sparade vi dom milen. Får ta malmö symässa till våren istället!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:16.