![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
underkjol under rynk
Jag håller på att sy min brudklänning.
toallen ser ni på bilden. Min fråga är nu hur jag ska konstruera underkjolen! Någon som har några tips och ideer? Kjolen är sytt i ett frykantigt stycke och bara rynkat i överkanten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Två tips är att antingen:
1. sy underkjolen likadant som du sytt klänningen, fast med en liten linning på. 2. sy underkjolen som en vanlig grundkjol, men med samma längt och vidd som fållen på klänningen. Då blir nog infordring lämpligast. På många underkjolar så är den översta delen sydd i trikå, med resårmidja, så man slipper sy blixtlås som kan synas igenom, men med tanke på vecken på klänningen så tror jag inte att blixlås kommer att synas. Prova dig fram och se vad som passar dig bäst. ![]() Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag hade sytt en klockad underkjol med en rejäl volang nedtill.
Då blir det ingen extra volym runt rumpan, kjolen får en snygg linje och nederkanten "fyllsut" av volangen. Ju styvare tyg desto bättre håller den formen. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:26.