![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
äckel päckel konor
Jag har just bestämt att jag inte gillar de nya konorna som så många börjat med.
idag har jag haft måååånga kilometer tråd ute på golvet.. fummel finger som råkar väna upponer på en kona miltals tråd ramlar av, tråden ramlar av konan o fastnar på spolpinnen. jag kan inte fästa tråändarna i den värdelösa gummerade kanten, stöter man såtill bordet där ett par konor står, så har man trasselmassa på golvet. humöret gjorde att de åkte i soppåsen, tills gubben fiskade upp dem o provade dem i overlocken vilket gick i nödfall Gutermann sulky förlåt att jag varit otrogen!! Inget mer shoppa på nätet, eller prova nytt för mej.. purket troll |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Så synd! Inte kul när det inte fungerar.
Men Sulky är ju toppenkvalité. Har en hel del billiga trådar köpta runt om i världen. Men tycker nog att Sulky ger bäst resultat. /Andy |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Men det finns ett nät att sätta runt konan så tråden håller sig på plats så du slipper jaga den som en iller runt golvet. Så kan väl händige mannen göra ett konställ till dig så spolarna inte trillar i golvet. Inte vara purken nu, upp med hakan och ge konerna på tafsen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Dom rackarna
funkar ju lixom knappt o ha i trådstället. det ramlar av för mycket tråd som dras åt runt pinnen under konan. grrrr
nät, jo tjena vad lätt det är att få på plats.... De stora är väl bättre än de mindre , men urk vad knepigt för jag måste ju ändå byta färg o eftersom jg inte kan snurra tråänden så ramlar det ur tråd pga den rundade formen o den lilla toppen. Får väl se att jag fick allsköns färger till tuggaren ( overlocken jisses vad snabb den är) min fina gul, svart, röda tråd,,,, sörjer... skratta du det bjuder jag på, skrattar säkert jag med om nån dag |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hmmm...knepiga saker som trilskas så. Kan inte din snälla assistent sätta nätet på varje kona. Sen behöver du inte ta bort det. Dra bara upp en snutte tråd ur nätet och förvara dom så. Vid färgbyte har du ju trådsnutten att vira ut från. En fundelering bara.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
livet
är för kort för trilskande saker när det finns sådant man blir glad av
hehehe en anledning att åka till Louises symaskins hörna o frossa.. kan alltid komma på en bra anledning att belöna mej själv, kanske en liten endless ram råååkar slinka med... fniss |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Kanske billigare är nät
Jag brukar sätta gummiband på mina trådrullar för att inte trådrullen ska rulla upp sig. Jag sätter gummibandet i kors över spolen
Förstår om det kan vara svårt för dig att få runt ett gummiband |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jga brukar använda vanliga hårsnoddar, sådana där frotteliknaande saker....sälja ofta i typ 100-pack, iallafall väldigt många i påsen.
Dom är ju inte så sträva som gummisnodden kan bli, mycket lättare att sätta på rullen....hihi då menar jag trådrullen..inte den andra rullen som Trollet brukar skriva om. Funkar jättebra.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
men tänk om jag vill ha den på rullen
kanske vore något o sätta hårsnoddar på de tråkiga rören..nejdå jag gillar min svarta rulle
tack för tipsen, men just sådant moment är svårt för mej.. jag ska prova idag i overlockene inner tråd funkar de där så ... dessa QA tread trådar e fina i kvaliteen men de är knubbigare än solbrodyrs plast konor så de är om möjligt ännu värre att hantera... fick i går tips om att ha dem i en glasburk o dra up dem i trådstället. japp det hade vatit en bra ide om man inte har en unghund som gillar att vara med i mattes bestyr, hon tränas dessutom till att plocka upp precis allt jag tappar. och när matte tappade glas burken kom hon flygande, vi trodde att hon klarat sig helskinnad från skärvorna, men nu i morse ser vi att hon blodat ner o skurit sig , så nu har hon 2 framtassar med trasiga trampdynor, inte lätt att vilja hjälpa till.. så den ideen har vi nu slopat oxå.. Sulky dom gillar jag, lagomma att hålla i lätta att snurra fast.. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:53.