![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Program för stygnsättning
Någon som vet om det finns något gratis-program för att göra egna broderier?
Jag skulle vilja prova på, innan jag ev köper Embirds. Det kanske inte är något för mig, att stygnsätta, men det skulle vara skoj att ha provat! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har för mig att man kan prova Embird i
30 dagar. Verkar smartare att prova det program som du funderar på. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej Bibbi, Jag får ta och titta på Embirds sida. Om de har en "testversion", (jag hade kanske lite bråttom att fråga, innan jag kollade där)
Jag har ju Embirds grundversion |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
jag kan inget om Embird med testversion har man ju hört talas om.
Man kan inte göra enkla stygnsättningar i grundversionen då ? Någon här på Sysidan Monika tror jag hon heter gör väl beskrivnigar hur embird fungerar. Kolla med henne kanske. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Du får ladda ner Studio 4.0 (digitizing tools), så kan du testa. Tidsbegränsning finns nog inte utan det är stygnbegränsning samt att man inte kan spara stygnfilen. Lite tråkigt.
Mina brodyrer är gjorda i Embird Studio. På sidan med teckensnitt finns ett gratis som också innehåller det filformat som Studio använder (.eof). Du kan ju testa att brodera ut stygnfilerna och titta på .eof filen så kanske du kan få lite kännsla av att ha skapat filen. När du testar skall du ladda ner min lektion i hur du arbetar i Studio. Välj svenska till höger och sedan lektioner i övre delen av fönstret. Lycka till. Monica Atelje Kreativ www.ateljekreativ.se |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack Monica
Jag ska ladda ner och testa, även Dina lektioner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Den som heter ak-lekt-0024 är för stygnsättningsprogrammet.
Monica |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Den har jag laddat ner
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:58.