![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tillökning!
Inte för något särskilt alls egentligen och vet inte ens om det hör hemma här, men.....Jag måste bara få berätta!
Det har blivit tillökning - i min "maskinpark"! Jag är nog världens lyckligaste mamma just nu! Min äldsta dotter har hjälpt mig så jag har nu en Janome 300 e står på mitt sybord. Vi kom hem i förrgår kväll sent , typ halv tolv på natten. Tänkte först att jag måste ju direkt prova min nya maskin. Men när ögonen började gå i kors efter att ha spolat undertråden och jag inte visste hur man skulle sätta i kortet i maskinen insåg jag det riskabla med att fortsätta. Det fick bli några timmars sömn i stället. I går sydde jag en massa kattungar i redwork med vitt i stället. Ska försöka göra lapptäcke för dessa finns med färger också. Så försökte jag mig på lace och där gjorde jag ju en tabbe då. Skulle lägga två små lacebroderier på samma ram men när det blev sytt så ville inte det andra bli lagt så långt åt sidan som jag markerat så de blev hopsydda lite...snyft för det går ju åt massor med tråd. Men nya friska vågade tag i dag.... Nya underlag nya fäger o nya ideer. Jag är väldens lyckligaste o har svårt att slita mig från maskinen. Kommer säkert att behöva mkt hjälp vad det lider så jag lär säkert skriva mer. Kramar alla! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Grattis till den nya "bebisen". Jag förstår att du är glad över den. Lycka till.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Så kul.Roligt att "få" en ny symaskin.
Trevlig midsommar1 Lena |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
sköj
vad roligt grattis
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jätte roligt att du fått tillökning.
Jag känner igen mej, när jag fick min senaste maskin så var jag bara tvungen... men ögonen ville inte... Va kul att du syr lace, min skål börjar bli så hård som jag vill. Lycka till med din nya maskin, du som jag kanske kommer underfund med nya saker den kan... Anne-Lii/Junia |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
GRATTIS!!!
Kul att du har fått maskintillökninng!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Vad kul att mina barn fått en syssling till. Sköt nu om henne ordentligt (för det är väl en hon) så att Bibi och hon får träffas någon gång. Ett gott råd har jag, ta ett steg i taget och om du behöver gå två så kontaktar du jouren som hjälper dig.
Grattis och jag vet att du är lycklig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Tack alla vänliga och uppmuntrande likasinnade själar!
Man behöver lite uppmuntran ibalnd. Jag hade lite problem först. Hur skulle minnekortet sitta o tråd som gick av. Det är bara ett stort problem. Det finns INGEN här i Linde som säljer broderitråd. Vegas husqvarnabutik har precis i dagarna slagit igen. Hmm. Har dessutom kommit på att de trådar som jag ju tyckte var kanon att de följde med - för då kunde jag ju sy en väldig massa - inte på långa vägar räcker. Varken i längd eller i färgantal. Trist upptäckt! Men men - kommer tid kommer råd... Förhoppningsvis löser det sig. För sy det ska hon - klart det är en tjej eller? Vete katten om jag inte ska låta det vara en liten "Tjabo"...hihi Killar kan ju också! Måste ju bara få berätta att Skövde Symaskinsaffär var att rekommendera. Jag hade fått fel solvy - skulle ha rivbart och fick påstrykbart, så jag ringde upp honom o skulle fråga om han inte kunde skicka den rivbara så kunde jag sätta in pengar på kontot...men ack nej - det skulle jag inte för han skulle bjuda på den nya solvyn. Snällt va? Han talade också om att garantin på maskinen inte gäller om man använder overlocktråd som undertråd... om tråden går av o så hela tiden. Bra information. Kramizar |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Hej du, det kanske ska vara en kille, vem vet de kanske kan bli ett par så småningom. Inte ska du vara ledsen för att det inte finns tråd att köpa hemma hos dig, det blir mycket billigare att köpa på nätet så du kommer tjäna mycket pengar på det. Vill du ha bra och snabb service så handla hos Maskinbroderi som annonserar här på sysidan. Det där med undertråd är tydligen olika vad maskinerna vill ha så där får man väl testa sig fram.
Det är en bra idé att testa olika broderier på små lappar som kan bli lapptäcke etc någon gång i framtiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Grattis till din nya maskin
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Jopp det där med att prova på små lappar fick mig faktiskt att gå och handla ett annat tyg. Jag hade ju lite ljuslila som jag hr broderat ut 5 små badkitty med enbart vitt, men dessa finns även med färgbroderi så jag tänkte jag skulle göra ett litet lapptäcke av bitarna.
Måste ju få berömma killen på Skövde symaskiner. Jag talade ju med honom i går och i dag kom den nya solvyn + en rulle vit undertråd. Ingen faktura. Gulligt va o vilken snabb service. Jag har testat sy ut nyckelpigor på ok till en liten pippigul klänning jättesött. Tänkte ju sy en liten ängel men tji vad jag bedrog mig. Jag hade ju inte ens rosa färg, så det där med hudfärger får jag nog vänta med...snyft! Trevlig Midsommar alla gulliga o rara människor här på sysidan! Länken till butiken är http://www.skovdesymaskiner.se om ngn vill kolla Kramisar |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:52.