![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Att brodera lace...önkemål om hur jag gjort.
Jag har köpt speciella lace broderier på emblibery till min brodermaskin.
Finns ganska mycket att välja på. Skålen gjorde jag så här: Satte i sybågen ultra solvy. Broderade 1 sidodel (detta gjorde jag så jag fick 6 sidodelar) Broderade till sist en botten. Klippte dem ganska rena från solvy, sydde sedan ihop dem i botten och till sist sidorna med vanlig sicksack. La sedan skålen i jummet vatten så att solvyn löstes upp. ca 15-20 min. Torkade försiktigt av den med en handuk. Gjorde en botten av papp, la den i skålen och hängde skålen över en plastskål. (det var vad jag hade som passade storleksmässigt) Den torkade där över natten. Och nu har jag gjort en sockerlag som jag doppat den i för jag vill att den ska vara hård.. Hoppas att det är fler som provar på detta... Anne-Lii/Junia |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
istället för socker lag
kan man skölja bara hastigt under vatten, så stannar en del gele kvar o när den torkar blir den hård allt i ett handgrepp så att säga
Troll som lacar en del |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:52.