![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Bakficka jeans
Finns det någon som vet var man kan hitta såna "bårder" som ibland finns på jeansbakfickor. Trulsan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Är inte säcker på vad du menar är det paljetband eller bara tråden???? Karin
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har gjort en väldigt enkel bård som passar på en ficka som är ca 15 cm bred i färdigt format. Kanske det kan vara något?
Säg till om det är något format som saknas. Edit: Försökte uppdatera filen men den tog inte den nya filen så nu ligger den längre ner i tråden. Senast redigerad av Alvan den 2007-03-07 klockan 16:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag är inte heller säker på vad du menar för slags bårder, men ett tips är att du kan köpa broderade bårder väldigt billigt, just nu och en vecka framåt, på den här sidan:
http://www.emblibrary.com/ Klicka på "sale", hoppas något passar, lycka till! Tillägg: såg att du menade broderade bårder och att du fått svar redan, hoppas det löser sig. Senast redigerad av xyzavslutat den 2007-03-07 klockan 09:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Den är jättebra Alvan tyvärr kan ju inte min gamla maskin brodera så stort utan max 120*120. Men tack iaf. Trulsan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Humm.. blir inte en ficka på knappa 12 cm (lite av broderiet försvinner ju i sömsmånen) för liten?
Det är ju rätt lätt att minska ner broderiet om det nu skulle vara så att det funkar med en mindre ficka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Vad sägs om att testa frihandsbroderi på maskinen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
[QUOTE]Asawi skrev:
Nu blir jag nyfiken! Vad är det för maskin med denna ovanliga broderyta? [/QUOTE Den är en gammal Pfaff 7570. Den första Pfaffen som kom som du kunde brodera med. Och jag har äntligen lyckats fatta hur man får ner broderier från nätet för att kunna brodera. För dataprogrammet för stygnsättning är lika gammalt och helt omöjligt att förstå sig på. Men har laddat ner Embird så nu kan jag äntligen brodera iaf om än i något begränsad form.Trulsan |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Snälla Alvan! pes eller pcs!
Jag har också en pfaff 7570 och har kompletterat grundprogrammet med två program från "Wabbit Wanch". Men eftersom jag har en macdator så kan jag bara öppna några få format. Nu vet jag inte hur stort broderi Alvan gjort, men att lägga det på diagonalen har hjälpt mig flera gånger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Här kommer en ny fil med pes i:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Tack!
Om man lägger det på diagonalen får man göra det något mindre till Pfaff 7570. 90%. Det innebär att mönstret blir ca 16cm långt. Rätt små fickor, men acceptabelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Efter påminnelse i forumet så lägger jag in vad som gäller mina broderier:
Man får gärna brodera ut och sälja i liten upplaga (skulle ni vilja göra fler än 50 st hör av er till mig). Man får inte ladda ner filen och sälja eller ge bort. Tycker man någon ska få ta del av filen hänvisa istället hit så de kan ladda ner själv. På så vis kan de här läsa vad som gäller. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:28.