![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Hur gör ni när ni broderar på tunna stretchiga funktionstyger? Använder ni mellanlägg som stryckes på eller använder ni rivbart? Eller kanske något annat?! Jag blir lite osäker vilket som är bäst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
filmoplast
använder jag med fördel till trikå, men så lägger jag gärna ett löst ark bakom med lite klisterspray om det är tunna linjer med i brodyren
tjola hopp, |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tjola hoop
Hopp menade jag inte hoop men det blev lite kul det med. Misstänkte något i den stilen måste alltså införskaffa det omtalade filmoplast. Tackar som frågar.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag använder påstrykbart underlägg men viktigast av allt tycker jag det är att ha solvy på ovansidan. Testa själv - det blir stor skillnad på resultatet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag använder påstrykabara Totally Stable från Gutermanns. Ngt dyrare i inköp, men inte i längden när man använder det, eftersom det går at stryka på igen & igen & igen.
När man river loss det så blir det förtås trasigt, men det "lappar" man över igen med en liten bit ny Stable vid nästa påstrykning. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:11.