![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Händiga värre
Nu har jag kommit på en bra ide som jag gärna vill dela med er kanske få bra ideer mm
jag har nämligen en assistent som är målare o himla händig med spik såg mm. o jag e ganska påhittig.. jag fick mejl från Annthegran om en typ "sätta fast ramen hjälpare" men den var lite dyr så nu ska vi snickra en själva.... kolla denna länken http://www.annthegran.com/online_sto...tecomplete.htm själv tänkte jag använda en playwoodskiva som vi ska klä med rutat självhäftande plast , då får vi raka linjer o gå efter och slipperstickor i textilerna. sedan så tänkte vi borra små hål på linjen med typ 5 cm mellanrum. och glra spikar med skumgummi runt som man kan luta ramen mot sedan IDEER??, förslag??? bomardera mej snälla..... Hehehe Agneta kommer i eftermiddag gissa om hon blir förvånat när syköket förvandlas till verkstad.. Önskar bara jag själv fick hamra, spika o såga älskar allt sådant. trolltyg i trollköket |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Isf gummerade spikar
Mitt första inlägg på detta mycket intressanta och inspirerande forum.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
YES!!!
såddan har jag ju till o med hmmm undrar var??
himla bra ide tax. visst e detta underbart, man sitter så långt ifrån varanda ibland o ändå så kan man slå sina kloka huvuden i hopa |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Kom på lite till
Ja det är jätte kul och så snabbt det går att spinna vidare på varandras ideer och tankar. En till utveckling på denna tråd. För att slippa få stickor från även en till synes slät plywood skulle man kanske kunna använda en plexiglas skiva, den går ju att böja med en hårfön eller om man är försiktig med en varmluftspistol.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Masonit
kom på att det finns färdig hålad masonit skiva
tänkte oxå på plexiglas men det är ett otyg att borra i och det blir måånga hål |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hålad masonit är ganska tunn...
Kanske limma ihop flera i lager för att få stabilitet i skivan?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hmmmm
konstigt, jag trodde fler än jag hade detta problem?!
man kanske kan bygga en ram runt om med typ smala reglar typ 2x2... tål att fundras på gubben kom på en gammal hylla i plåt med hål i men den vääääger för mycket. nu åker jag till bauhaus o fnular lite... Pyssel o knep i trollhuvud, inte för inte man är ett litet pulver |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
klart
och det fungerar...
bild finns på mina bilder. masonit med hål i 2 lager, silvertape, 4 skruvar o muttrar, samt 6st större bultar att fixera ramen med. sedan mättes mitten, bystlinje ut och allt rutades upp klart på mindre än en timme och ca kostnad 70 kronor har provat att hoopa och vilken skillnad. har man filmoplast på ramen var det bara att trycka dit. klart!!! jättenöjd blev jag |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Toppen
Perfekt, vad smart du var och vad enkelt det verkade. Kul när något dessutom går fort att få till och börja använda. Jg måste också testa en till helgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Vad är det du gjort Annie? Jag fattar 0. Vad har man den där mokajängen ni byggt, till
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Evalena, du känner väl mej
alltid full av bus....
jag plagierade annthegrann. ops!!!! om du kollar på länken i mitt första inlägg, så ser du att de har en typ skjortmall på den mallen kan man ställa in ramen med hjälp av små piggar, då behöver man bara trä på plagget och hoopen hamnar EXAKT där man tänkt sig. jag har gått o suktat efter denna länge, idag fick jag så tråkiga nyheter att jag satt som på nålar att jag var tvungen att göra något, och då blev det denna kopia SCCHHHY säg inhet till Annthegrann. efter lite knep o knåp kan jag själv nu spänna i mina tröjor utan hjälp ( mallig som få) dessutom insåg jag hur praktiskt det är när man gör likadana tröjor o vil ha brodyret lika placerat inte så himskanst snygg mackapär men den har räddat renan 3 vredes utbrott i dag Vinkevink från Troll |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Snyggt..?? spelar ingen roll bara det är funktionellt. Du skulle se vad mamma hittade på för hjälpmedel. Hon blev sittandes i permobil helt utan egen kroppslig funktion på slutet. Himmel och pannkaka vilka kreationer men dom fungerade. Undrar egentligen inte varför fler funktionshindrade jobbar med hjälpmedel, det är väl dom som ska ta fram dom. Lite of the topic
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Då skulle jag alltså haft en sån där mokajäng i går när jag broderade 10 pike (med ett välkänd matbutiklogga,) för att få alla på exakt samma ställe? Låter ju genialt, för det är ju lite knepigt. Ska kolla närmare på det här.Tack Annie för att du delar med dig och inte tänker på copyright... Kram gumman!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:14.