![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Mått på en slips ;-)
Jag behöver inte måtten till fluga men en slips däremot.
En tjejslips. Den ska vara ganska mycket "tjockare/bredare" än en vanlig herrslips. Har för mig tjejslipsarna är kortare också?! Någon som vet om något gratismönster någonstans eller något som vill dela med sig av sitt mönster? tack på förhand! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det finns en slips i Allt om Handarbete för ett tag sedan, kan ej säga nu vilket nummer, men det är i årets upplagor, kolla där.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
En tjejslips är kortare, brukar låna min mans slipsar och det är svårt att få till en knut på ett lämpligt ställe.
Rena tjejslipsar brukar vara så fult och fuskigt gjorda, mönstren jag sett är inte mycket bättre. Kopiera hellre en herrslips. Sprätta upp den, rita av den och krymp ihop den på längden. Herrslipsar var ganska breda för några år sedan, borde vara lätt att hitta en lämplig på loppis. Hoppas det var till nån hjälp ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:13.