![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
kantiga brodyrer?!?!
jag håler precis på att lära mig stygnsätta själv men får dem ganska kantiga och fula.
Behöver tips på hur jag ska göra för att slippa sånt. Har tajima. Verkar även ha problem att stygnsätta större bilder. Då låser sig programmet. Jag går in på design properties och ändrar storleken där när jag laddat upp bilden jag vill stygnsätta. om jag sen förstorar bilden med förstoringsglaset så låser sig programmet precis som om det har för mycket att jobba med. Det tar typ 30 minuter från att jag klickat för att den ska fylla fältet med stygn tills dess att det är klart och så ska det väl inte vara. jag ändrar design properties (storleken) till 10x10cm ungefär. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Problemet verkar vara att datorn får för mycket att jobba med, precis som du skriver. Att det tar 30 minuter att fylla ett fält med stygn är inte normalt. Det brukar gå på max en halv minut, som allra mest. Att programmet låser sig har säkert samma orsak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Har en centrino duo 2,0 ghz och 1.0GB ram och så det borde inte vara datorn som är slö.
Är det ingen som haft samma problem med programmet i fråga? Tycker det hela verkar konstigt. kanske borde installera om det? detta med att stygnsättningen blir kantig när den väl fyller stygnfältet då? handlar det bara om att jag måste klicka tätare med norder eller är det någon inställning man kan göra? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Om jag försöker stygnsätta automatisk en bild, som jobbar med hela bilden på en gång då låser sig mitt digiteizer pro med.
Däremot så stygnsätter jag manuellt med ett färgfält i taget och det går jätte bra. Jag har en rätt hög kapasitet på min dator men den klarar inte av att jobba med en kompliserad bild i det programmet. Däremot i andra program går det bra men inte stygnsättningsprogram. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Då vet jag tyvär inte vad det beror på.
Du har inte flera program igång samtidigt så den blir för seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Nä jag kan jobba med dekalprogrammen (4st) och photoshop samtidigt plus att jag för det mesta har minst 4 explorerfönster öppen så det ska inte vara några problem med flera program men jag har testat utan annat uppe också och det låser sig allt som oftast ändå. Nu har det dock hållt sig i schack några minuter *S*
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:00.