Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-05-10, 11:20   #1
sibema sibema är inte uppkopplad

PatternMaker7?

Laddade ner PatternMaker7 med förtjusning, trodde att jag skulle kunna göra egna mönster,men, så lätt var det inte! Finns det någon som har detta och hur fungerar det? Är det meninge att man ska kunna lägga in egna mått o.d.? Jag förstår inte detta.

Sibema
sibema är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-10, 12:44   #2
Trulsan Trulsan är inte uppkopplad

Jag laddade också ner de lyckades till slut efter mycket om och men få in mina mått och gjort ett mönster. Vet iofs inte hur jag fick till de eftersom jag testa så olika sätt. Men sen kom problemet när jag skrev ut så blev det ingenting på pappret. Fanns toner och allt i skrivaren så den var det inget fel på. Så vet inte riktigt vad jag ska säga om programmet. Och tyvärr kunde jag inte hjälpa dig heller men du får testa på. Hade gott Trulsan
Trulsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-10, 13:59   #3
Avsl080403 Avsl080403 är inte uppkopplad

Herj vad roligt att ni testat att ladda ner PatternMaker.
Jag älskar detta program. Jag har delux varianten. Har gjort mycket med det, Moas jacka, min skjorta, tröja till gubben och skjorta till min syster och mkt mer.

Vilken version har ni?

Gör så här: välj tex. tröjan, den första bilden väljer ni vad ni ska ha för modell: vi väljer 2:dra allternativet...
klicka på done
Jag kan här välja vems mått jag vill anv.
om jag vill göra ett tillfälligt mått klickar jag chansel.
Får upp en bild där vi kan skariva in våra mått, börjar med halsen och går neråt.klicka på varje rad så ser ni var måttet ska tas...
klicka ok
en bild på hur stor sömsmån man ska ha, jag brukar ha 1 cm.
klicka på ok.
och vips kommer det upp ett mönster.
tryck på print (skrivaren)
Ni får upp en bild med mönsterna och klicka på fliken print options. markera alla rutorna på vä sida.
Klicka på print och skriv ut....
Jag brukar klippa ut alla bitarna och tejpa sedan men i början tejpade jag alla bladen och klippte sedan. men jag tycker att det går lättare att tejpa ihop varje del för sig.
Hoppas att det går bra. Hör annars av er till mej så ska vi nog lösa det.
Jag ÄLSKAR detta program, sitter varje dag och mixtrar i det.
LYCKA TILL TJEJER!!!!
Anne-Lii/Junia
Avsl080403 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-10, 17:03   #4

Nu har jag gjort som du skrev men de blir fortfarnde inget när jag skriver ut. Har testversionen man kunde ladda ner gratis. Trulsan
Gammal 2007-05-10, 17:25   #5

Jag ska kolla och se om det är någon inställning som ska göras. Det blir senare ikväll eller i morgon men jag hör av mej ska bort....
Gammal 2007-05-10, 18:16   #6
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad

Om det är gratis demon som du har kan dom ha lagt in en begränsning att det inte går att skriva ut. annars skulle ju ingen köpa det färdiga programmet.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-10, 18:32   #7

Då tycker jag att de borde stå att man inte kan skriva ut o testa att sy upp plaggen. De finns bara begransade olika mönster du kan göra. Som jag uppfattade de iaf. För att kunna testa programmet tycker iaf jag att man måste kunna sy upp ett plagg för att kunna se hur de blir i verkligheten.
Blir glad om du kollar inställningar Junia. Trulsan
Gammal 2007-05-10, 20:09   #8

Man ska kunna skriva ut mönstren, det har jag gjort hela tiden. Det finns "Free stuff" med och det är en tröja och byxor och kragar av olika slag.
Kolla print setup.
Gå in på file, print setup.
(du kan säkert detta men jag skriver iallafall)
Kolla på skrivare, så att du har rätt skrivare markerad.
om du inte får rätt på det tag kontakt med mej på min sida så kanske vi kan få kontakt,så kan vi hjälpas åt.
Jag har kollat flera versioner, först hade jag delux i 30 dagar och home i 30 dagar.
Man kan göra en hel del saker i delux som jag nöjer mej med.
Home är ganska så avanserad. man kan göra "månar" till halsen osv.
Det är sådant som jag gör själv genom att skriva ut bara den del av framstycket tex. och klipper en egen "måne"
"Måne" är vad det nu heter...infodring tror jag. Vi kallade det för måne när jag jobbade på en kappfabrik...
Priset var oxå avgörande för mig.
99$ tyckte jag mej ha råd till eftersom jag har köpt de andra mönsterna oxå,
babies, hats & caps, lingerie, men, outwear, raglan, super pants, super skirt, Women2,
Women 1 fick jag till programmet.
Hör av er igen...
Anne-Lii Junia
Gammal 2007-05-11, 06:45   #9

Skulle vilja berätta att de som har dyrare variant kan göra mönster till de som har gratis varianten så att man kan skriva ut mönstren.
Anne-Lii Junia
Gammal 2007-05-13, 01:35   #10
Annskij Annskij är inte uppkopplad

Junia!
Jag har också testat gratisversionen och undrar hur man får tag på "deluxen"? Måste den beställas från utlandet? En annan har ju inget kontokort...
MVH Anne
Annskij är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-13, 09:27   #11

Delux

Hej gör så här: Gå in på patternmaker, klicka på software, klicka på delux, du kommer till sidan där du kan ladda ner.
ladda ner deluxversionen.
När du sedan skickar iväg de olika nummerna så får du vad jag mins 30 dagars prov. Sedan går den automatiskt över till gratisversionen.men det du har gjort finns kvar men man kan inte ändra i måttabellen. men den kom tillbaka när jag hade köpt min vesion. Jag hant inte lägga in den innan dagarna var slut....
Jag tror att man kan lägga in nummerna på nytt så fortsätter demon...
Jag vet inte om det blir nya nummer om man lägger över det på nya datorer...
Anne-Lii/Junia
Gammal 2007-05-13, 17:05   #12
AnitaA AnitaA är inte uppkopplad

Pattern Maker länk

Här finns en jättebra länk till en hemsida i Finland. Hon har också haft instruktioner på svenska, tyvärr har hon lämnat oss och den drivs vidare av PatterMaker i USA. Men det finns mycket bra info här
http://www.leenas.com/
AnitaA är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:11.