Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-05-07, 16:26   #1
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad

Kan man brodera en begravnings krans??

i natt dog en person som betytt väldigt mycket för mej efter min olycka, hastigt o lustigt.

Utan denna persons omsorger kring min vardag skulle jag vara långt ifrån så posetiv som jag är i dag.

Jag stod utanför blomster affären o tänkte vad ska jag skickaför blommor..

Plöstligt hör jag hans röst i mitt öra typ som han alltid brukar säga.

" du e lite speciell du A9, alltid lite udda men så man vet att du har varit i farten" jag tror han tyckte jag var lite tossig...

på vägen hem kände jag att jag står inte ut med att han eborta, att allt han gjort för mig har förändart så mycket för alltid.
visst kan jag köpa den vackraste kransen jag någonsin sett, men den kommer försvinna, vissna o dö..

men är man väldigt morbid om man broderar en krans som är för evigt lixom, som föralltid kommer stå för det han gett mig efter min olycka, stabil tillvaro, trygghet, gapflabb och kämparglöd...

Frågan är hur skulle hans familj reagera??

Jag vill ju bara väl, skapa något med mina händer för honom, som skapat delar av min trygghet i vardagen med hans händer, för mig e symboliken solklar....
men är den det för änkan o barnen...

flåt om frågan blir för personlig. men just nu mår jag SKIT och att sätta i gång med detta kanske skulle väva in min sorg o mina tankar till något kreativt..

Annie, som idag förlorade både vän o trygghet
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-07, 16:34   #2
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad

Goa Pulvertrollet

Jag är verkligen ledsen för din skull. Jag skall inte hymla och säga att jag förstår dina känslor då jag varit förskonad från dödsolyckor. Men jag känner med dej för sorg har jag varit med om.

Jag tycker att du skall känna efter i ditt hjärta om hur du skall göra. Hade det varit någon i min närhet så skulle jag uppskatta det. Men det är jag.

Många varma kramar Annette
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-07, 16:39   #3
virkvarns virkvarns är inte uppkopplad

Hej, så tråkigt att höra. Kan du inte göra en minnes tavla med namnet dödsdatum en dikt och broderier som har någon koppling till er vänskap.

Så gör man ju vid dop och bröllop, varför inte vid begravning.

Det var min tanke bara.
virkvarns är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-07, 16:46   #4
Avsl090119 Avsl090119 är inte uppkopplad

Tänker på dej !!

Tänker på dej i din sorg !!
Kram Thua
Avsl090119 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-07, 16:49   #5
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad

Beklagar sorgen...kanske du kan ta både din egen idé och Annettes och Lenas idéer och göra en begravningskrans som du broderar i mitten... hans namn, dödsatum, lite fina blommor m.m.

Jag tror att dom flesta uppskattar lite annorlunda och framför allt personliga saker.
xyzavslutat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-07, 16:55   #6
farmorsmor farmorsmor är inte uppkopplad

Tänker på dig..

Visst kan du brodera ett vackert kort och skriva vad han har betytt för dig. Kramar från Gerd
farmorsmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-07, 17:04   #7
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad

tack

det var en bra ide
jag ska brodera en tavla om allt fint han givit mej. jag tror jag skriver om det ointe hans döds dag
tack för alla kramar. känner mej väldigt vilsen. inte nog med att han e död, jag e lite oroad över vad framtiden bär i sitt sköte för mej.

så det är skönt att göra något krativt

tack o kram
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-07, 17:21   #8
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad

Att göra något personligt istället för att köpa ,
har för dom flesta en djupare mening.
Jag skulle uppskatta din personliga omtanke.
Jag beklagar din förlust.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-07, 17:34   #9
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad

Lyssna på rösten i ditt öra och gör precis det du känner. Vad sen omgivning och familj tycker är ointressant. Ditt förhållande till den kära vän du förlorat är viktigast och han viskade ju i ditt öra. Tänker på dig och känner med dig i din sorg. Kanske kan du finna styrka i ditt skapande. Allt har en mening hur hopplöst det än kan verka vara.
Kram/Tua

Senast redigerad av Delfintua den 2007-05-07 klockan 17:39.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-07, 17:59   #10
Avsl080403 Avsl080403 är inte uppkopplad

personligt

Jag miste min dotter för 3 år sedan mycket plötsligt.
Hon var handikappad men inte trodde vi att hon skulle dö... det tror man ju aldrig, ens barns ska leva längre än en själv...
När Maria dog fick vi ett litet brev med ett kort som en vän till oss hade gjort, det betydde mycket för oss. Så brodera du det som känner från hjärtat.
Beklagar verkligen din väns bortgång...
Kram Anne-Lii/Junia
Avsl080403 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-07, 19:04   #11
expoze expoze är inte uppkopplad

Måste säga att jag blev tårögd av att läsa det du skrev och jag kom på en sak.
Man kan ju gjuta in blommor osv i plast.
En vacker brodyr med en text som du tycker passar hade varit så vackert ingjutet glasklar plast.
Det försvinner inte och kan även stå på graven länge.

Om det vore min vän hade jag gjort så.

tyvärr vet jag inte var man kan göra det men sök på nätet vettja.

lycka till
expoze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-07, 19:28   #12
Kaja_gbg Kaja_gbg är inte uppkopplad

Först, jag beklagar verkligen sorgen.

Visserligen så är det lite o-ortodoxt att brodera en begravningskrans, men jag kan bara gå till mig själv. Om någon la ner så mycket tid, kraft och energi på att göra något sådant för en närståendes begravning så skulle jag uppskatta det något enormt!

//Kaja
Kaja_gbg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-07, 20:32   #13
Evalen Evalen är inte uppkopplad

Jag kom väldigt nära en patient för några år sedan han var född 62.Tre år yngre än jag. Vi kom väldigt nära, jag jobbade på natten och han hade svårt att sova. Jag blev även god vän med hans mamma. Bengt skrev en dikt:
Luft Vatten Vind Hav Strand Sol Värme Brisvattenspegel Dagg.
Efter hans död sydde jag en stor linnekudde som jag broderade dikten och en segelbåt på. Kudden fick hans mamma och hon blev jätteglad!! Jag sydde en till mig själv och har den i soffan. Den är skön att krama när jag tänker på min kompis Bengt. Brodera du nåt Annie och känner du att du behöver förklara för hans familj-gör det.
Jag förlorade min mamma för ett år sedan och när man som närmast sörjande blir påmind om allt gott den döde har gjort,eller all värme den spred så blir man på nåt sätt så stolt.Och det värmer och ger tröst. Ja detta är mina tankar. Kram på dig Annie!!!Jag ringer till helgen /Evalena
Evalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-07, 23:35   #14
myggorna myggorna är inte uppkopplad

Känner för dig i din sorg Har förlorat många nära o kära och nu sist var det min svåger, där var det mycket som var personligt vid hans begravning Och även nu ett halvår efter träffades alla hans vänner för en hyllning Tycker gott du kan göra som du tänkt för tanken är helt underbar och visst är det väl den som räknas? Varma kramar från lilla mig
myggorna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-08, 06:51   #15
Helen56 Helen56 är inte uppkopplad

Hej! Jag tycker du ska göra det du känner för för det är ju mycket kännsler med när något så tråkigt händer.När min pappa gick bort fick vi ett brev från en bekant hon hade skrivit det hon kände rakt upp o ner och det värmde oss mycket. Jag gjorde sammma sak när en bekant till oss miste sin flicka allldeles för tidigt. Jag vet att dom uppskatade det personliga i brevet. Så sy du en krans, dom förstår säker hur du känner. Kram från Helen
Helen56 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:46.