Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-04-27, 18:06   #5
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad

Hej igen!
Ska försöka förklara hur man gör, i alla fall i min maskin, men det borde inte vara så stor skillnad på din.
1. Jag börjar med att klicka på knappen märkt 1. Kommer då in bland maskinens broderier om jag gör det första gången efter att strömmen har varit avstängd. Annars i den katalogen jag senast jobbade med.
2. Sedan knappen med 2:an för att välja katalog där jag laddat ner mina bilder.
3. Jag väljer en bild och då läses den in och man kan i princip börja brodera. Flik med 3:an är då aktiv.
4. Klickar nu på fliken Edit (där jag skrivit en 4:a) och då får man möjlighet att flytta på broderiet, ändra hoop-storlek m.m.
5. Klickar jag nu återigen på fliken 3 (även märkt 5), så kommer jag åter tillbaka till min katalog och kan klicka på en annan bild. Gör jag det så hoppar jag direkt in i Edit-fliken igen (6) och har då två broderier ovanpå varandra. Dessa kan markeras och flyttas runt som man behagar.

Upprepa för att lägga in fler bilder.
Som du ser kan man även lägga in text här, kurva och ha sig. I exemplet i bilden har jag lagt in två olika broderier som var och en är stygnsatt för A-hoopen. Här har jag ändrat hoop-storlek till B för att de ska få plats. Broderierna sys i den ordning de lagts in i Edit, och så fort man trycker på OK, så blir de till en bild, dvs går man tillbaka till Edit igen, så går det inte att flytta dem i förhållande till varandra längre, utan man får i så fall börja om från början.
Lycka till!
/Gunilla
Bifogade bilder

Senast redigerad av gunnsan den 2007-04-27 klockan 19:06.
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:34.