Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-04-26, 16:48   #1
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
Lova att inte skratta...Brodera det e huvudsaken

jo jag har ju en ganska så fin symaskin, med massssor av finnesser en designer 1 som det så tjusigt heter.

Jag har broderat som en katt på ett hett plåttak ung sedan jag fick den. jo en o annan söm har det välblivit oxå. raksöm o siksak de du....

i tisdags såg jag vad en annan tjej sytt ihop ihp sin "korsett väska " med för söm. jag höll på att tappa hakan, o jo nog hade jag sett något liknande på min symaskin..det var ju precis som satinsöm på brodyrerna. himskanst chickt!!

i dag tog jag mod till mej o har sytt en massa sömmar. jösses att en symaskin kan göra sådanna här saker. jag menar jag sitter ju fortfarande som klistrad o tittar på hur fantastiskt det är att nålen kan bygga dessa underbara drakar o demoner, men att den kan sy fast en bit tyg med en rad karameller hade jag väl aldrig kunnat tänka mej.

hehehe slut på bubblig trikå.. här har vi stått tre pers o bara gapat i pur förvåning.
men A9 säger min assistent, fattade du inte det i butiken. hjärtan o karameller svarade jag, jag ville ju bara kunna brodera stoooort, kunna sy utan att använda fötterna.
iiiiiiiiihhhhh vad kul det är o ha en super maskin.

vad ska du sy med din maskin nu då frågar kompisen, sy ?? svarade jag, jag ska brodera, fast hmmmm tjänstetecken med snitsiga sömmer istället för raksöm, snajdigt..

Vem mera än jag hostar upp 22.000 utan att fatta varför denna maskinen ska vara så välutrustrad...
utan att fråga om hela maskinen, jag är nog en väldigt enkel kund. huva!!!

sicken tur att jag har en handlare som stoppar mig när jag ville uppgradera min maskin till USB så avrådde hon mig att maskinen inte skulle vara lika effektiv. sicken tur att sådanna som jag hittar ärliga människor ibland..

Annie som hoppas jag lärt mig något på kuppen
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-26, 17:16   #2
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Du är väl för härlig. Nu får vi snart se din tuffa väska antar jag. Jag blir så glad när jag läser det du upptäcker, det är en tröst att det bara inte är jag som inte fattar och utnyttjar mina maskiner fullt upp. Upptäckarglädjen är bättre än skadeglädjen. Sy på med all din energi.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-26, 19:30   #3
mia-maria mia-maria är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 369
Tack Pulvertrollet! Jag blir glad (och sysugen!) av att läsa dina inlägg... och personligen tycker jag att det är en av de roligaste sakerna med att sy på maskin - att man hittar nya finesser hela tiden, eller i alla fall nygammla som man hunnit glömma bort.
Jag har värk och är svag i axlar och nacke och har ofta svårt att jobba med armarna, vilket har lett till en stor förtjusning i maskiner av alla sorter... från den elektriska kaffekvarnen till min älskade bil, och givetvis symaskinen
Ibland står jag bara och tittar och förundras över hur lätt det är att leva i denna tid med tvättmaskiner, diskmaskiner, hushållsmaskiner som orkar knåda degen till grova matbröd...
När min mormor var i min ålder tvättade hon familjens alla kläder för hand mot en stötbräda och hade inte rinnande vatten i huset, inte ens kallt. Och sedan skulle de strykas med tunga järn som värmdes på vespisen, och hade man inte två stycken att växla mellan fick man vänta på att det värmdes upp igen innan man kunde fortsätta...
mia-maria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-26, 19:36   #4
Alvira Alvira är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 49
Blir också alltid glad av att läsa dina inlägg!! Jag har fortfarande inte testat alla sömmar på min D1. Men min är faktiskt lika fantastisk och effektiv även efter ombyggnad, så jag är nöjd! Fast det kanske är något jag inte upptäckt än.
Alvira är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-27, 07:44   #5
Sylena Sylena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 273
Måste skratta!

Ha,Ha,
När jag köpte min SE så lämnade jag in D1:an på service.Maskinen fick fortsätta till fabriken,allvarligt fel,tydligen. Bad att han skulle titta hur många timmar jag sytt på den.
86 tim "vanlig söm," nästan 600 tim.brodering.Där ser man.
Ha det bra.
Lena
Sylena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-27, 09:12   #6
lapploppa lapploppa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 20
hej! jag blir glad av att läsa inläggen här. men undrar.. kan man se hur många timmar symaskinen har sytt?? har en artista 200 designer + , kommer det något meddelande när det är dags för service?? någon som vet?
lapploppa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-27, 10:24   #7
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
kul

att jag roar nån...
min naivitet har tyvärr satt mig i knipor lite väl ofta hälsar Gubben, vad han nu menar med det??

I dag åker symaskinen ut i trädgården, men först ska jag åka o träffa en super mysig tjej här ifrån Agneta. det är en tjej som verkligen gör en glad
vink vink i solen
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-27, 22:23   #8
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Talking

Hej . vill hänga på din tråd och beråtta om en rolig grej! Det gällde ju broderingar, vad är det väl med ziz zaz, det kan väl alla maskiner. Broderade på allt jag bara kunde och även en massa omöjliga saker. och kul är det. Men sen sen skulle jag sy kanter på en duk med en vanlig rak söm, djävlar vilken fart den fick.. Hjälp!! får inte stopp på maskinen, den bara syr!! Till slut drog jag ut kontakten och läste hur man gör
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-28, 07:02   #9
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
fnisss

hehe
lätt hänt med d1 när man syr med händerna oxå, innan man kommer på vilken knapp som får den o sluta o man får hjärnsläpp
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-28, 16:15   #10
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Talking

fniss, skärskilt när som jag tryckte på startknappen, vadå fotpedal? Det finns ju en knapp? Tryck på den du, det vad jag gjorde och sen var det fullt Ös!! nu vet jag att det finns fartbegränsning även på denna Inger, men när man är ny, med sin underbara maskin så måste man få göra sina missar, så man blir du med varandra
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons