![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#5 |
|
I min maskin fungerar Gütermantråden bäst. Däremot så har jag i en viss typ av "fusk-fleece" haft rejäla problem med både Sulky och den indiska tråden. Kan det vara något maskinberoende? Bytt nål?
Med tanke på hur länge kläder håller om de bara får hänga i en garderob så tror jag inte att man behöver oroa sig för ett bäst-före-datum på tråden. Speciellt inte om man håller den borta från UV-ljus (och det gör man i ett vanligt hem). Visst åldras både naturmaterial och polymerer men inte så att man vid normal användning borde märka det, iallafall inte förrän efter minst 15-20 år eller mer. Isåfall skulle det: 1. Finnas bäst före märkning på tråden. Denna märkning skulle då gälla varmare klimat än vårt, eftersom många åldringsreaktioner går dubbelt så fort varje gång temperaturen höjs tio grader. Dvs halva livslängden i sydligare länder. 2. Finnas ganska stort utrymme för produktutveckling eftersom det går att hindra materialets åldrande med hjälp av olika tillsatser. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:30.