![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Hur vet jag hur stora broderier jag kan sy i en viss ram?
Jag har en Janome 300E med standardramarna A och B, men hur stora broderier kan jag sy i resp. ram? Den lilla ramen är ju i alla fall 12*12 cm, men när jag ska sy ett broderi som är 10*10 vill den ha ram B. Jag hittar inget om detta i manualen, hur funkar det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Du kan ändra storleken på bågen i displayen på maskinen, gå in på "edit" så ser Du en ikon som ser ut som en broder-ram, klicka på den så kan Du ändra till den ramstorlek du vill ha.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej!
Ibland om en brodyr är en aning ocentrerad så kan maskinen skrika om att den vill ha större båge än som behövs. Då går du bara in i programmet och centrerar den. Lycka till Linnéa |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack, vilka änglar ni är! Jag höll på med en barntröja som jag tänkte ge bort i present idag och fick den inte riktigt att funka med B-ramen. Men nu blev resultatet jättebra!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Hoppas att barnet tycker om tröjan! Aina |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Kul att det fungerade! Det är hemskt när man kämpar och inte vet vad som felar. Lycka till!
brodyrhälsningar Linnéa |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:23.