Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-04-14, 17:28   #1
Lillith Lillith är inte uppkopplad

Jo, fast mittkrysset säger ju bara var just mitten sitter. Man kan ändå råka sätta det hela lite snett och det är jättsvårt att inte rubba det när man "klämmer dit" bågen... kanske bara en övningssak förståss. Men jag lyckas ofta dra det hela lite snett. kanske bara en mm, men det räcker för att det ska synas, eller hamna för nära en kant eller en annan söm eller liknande.

Jag får ibland en känsla av att allt görs i en större skala med större marginaler på nyare husqvarnamaskiner än dom gjorde förr (född och uppväxt med en 5670, alltså från 2000serien). När jag frågade vår husqvarna tant hur man gjorde om man ville ha smalare stickningar än vad det innersta hacket på dom nya pressarfötterna tillät blev svaret att jag skulle följa mitt ögonmått
*skakar på huvudet*

Men ska man sätta ihop flera broderier snyggt handlar det ju om tiondelar för att det ska bli riktigt rätt! jag fattar inte hur det är meningen att det ska funka.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:21.