![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#6 |
|
Det här med storlekar kan göra en helt galen... Inte nog med att det skiljer från butik till butik, även när man använder sig av sömnadsmönster måste man veta hur just deras storlekar är... grrr...
Jag håller med Bellatrix om att de svenska storlekarna stämmer bäst överens med de franska. Däremot tyckte jag inte att tabellen på den länkade sidan stämde ordentligt. Jag brukar gå efter: UK size 10 = svensk stlk 36 = US size 6. På den sajten angavs UK/US-storlekarna med ett "steg" mellan - det ska vara två, dvs US 0 = UK 4, US 2 = UK 6 osv. Det bör stå på varje mönster vilken storlek det gäller (UK eller US). Både McCall's och Simplicity säljs i amerikanska storlekar här i England vad jag vet (hittade ett av varje i mina gömmor!), så jag skulle ju gissa på att det brukar vara så. Lycka till! ![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:49.