![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Arrrghhh - jag vill sy i plast...! Tips??
Tänkte precis sy en liten haklapp med tyg på ena sidan och plast på andra. Med plasten uppåt är det inga problem, jag har rätt pressarfot. Men hur bär man sig åt när plasten ligger neråt??
Försökte med att tejpa fast smörgåspapper på ovansidan av friarmen (ja, jag vet att det var väääl desperat) och det funkade inte så det behöver ni inte testa... ![]() Men hur gör man?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Skulle man inte kunna ha ett lager silkespapper
mella plast och friarm, som man sedan river bort. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Kolla alla trådar som handlar om att sy i lack, plast och fuskläder. Det fins enormt många knep.
Pappersremsor, potatismjöl etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har sytt några i plast med snedslå och visst är det lite trixit. Men om du lägger ett tyg precis vid sidan av där du tänkt ha sömmen, under plasten så kan det gå lite lättare. Hoppas du förstår vad jag menar. Vill gärna se den sen, alltid roligt med något nytt ; ) Helén.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack för tipsen!!
Liams mamma:Jag förstår vad du menar, ska nog testa det... Dina haklappar är helt fantastiska, vilket gav mig blodad tand. Men efter x antal svordomar var jag beredd att ge upp. Dags alltså för ett rejält försök till! Återkommer med bilder. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Annars kan ett löst smörgåspapper hjälpa, alltså inte tejpa fast det i maskinen utan lägga det löst under haklappen och låta det sys fast i sömmen... det är lätt att riva bort sen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:30.