![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#20 |
|
Annette
Du skriver att det kan vara så att det är kvinnodominerande sfärer alla dessa tre, sy, häst och hundvärlden. Att det lätt blir jobbiga diskussioner.
Visst är det säkert sant, men samtidigt verkar det vara likadant på t.ex. forum för pelletseldning, som min man är med i. Där går det hett till ibland också. Problemet som jag ser det är att det är alltför lätt att missförstå varandra när man skriver, det är mycket lättare när man pratar med varandra, då hör man direkt om något har missförståtts och det kan förklaras direkt och behöver inte bli några ytterligare problem. Det är en stor konst verkar det att skriva så att man blir förstådd och förstå det som skrivs. I ett forum är det många människor och alltid någon som inte förstår och/eller känner sig påhoppad. Ett annat problem är nog att människor ofta är så skräckslagna för kritik, har ofta svårt att bemöta den på ett lugnt sätt, och minsta sak kan ses som kritik ibland. Trots allt så tror jag att dessa forum är lärorika på många sätt, inte bara vad gäller det som forumet handlar om utan minst lika mycket den sociala biten. |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:51.