![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag har inte förstått hur man syr fast dessa på tyg. Måste man göra det för hand, hur gör man annars med maskin?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Menar du hyska och hake som i bh eller som man syr t ex i toppen på en klänning, precis ovanför dragkedjan?
I bh:ar så köper man hyskor och hakar som sitter fast på tyg och då syr man fast dem med maskin medan en hyska och hake ovanför dragkejan i t ex en klänning syr man fast förhand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hm, jag köpte dem lösa i förpackning. Ser ut så här:
http://www.skradderi.se/895.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Man brukar väl oftast sy i dessa för hand. Men kanske att det skulle fungera att använda funktionen för att sy i knappar, om du har en sådan funktion på din maskin.
Det är i princip en sicksack men maskinen står still och matar inte tyget. Jag har en speciell inställning på min maskin som dessutom fäster tråden i början och slutet. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:09.