![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej
Jag har en brother disney broderimaskin, har för första gången försökt ladda ner filer från internet men kan inte öppna dom i min dator. Mitt program kräver .pes filer (vilket bilderna på nätet är). Är det något med WinZip som jag behöver veta mer om? Filerna ser ut som igenknäppta mappar. Hur gör man??? / Lotta |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Filerna behöver zippas ut först. Har du windows XP behöver su inte ha WnZip som separat program, men har du tidigare system behöver du har WinZip eller WinRar. (Om det ser ut som en mapp med dragkedja har du nog XP.) I vilket fall ska det bara vara att dubbelklicka på mappen/arkivet så ska det starta något som ger dig möjlighet att packa upp det och spara de uppackade filerna.
Är det bara ett mönster i arkivet kan du "Öppna" det och bara dubbelklicka på PES-filen så bör ditt program öppna filen. I alla fall om du har PE Design (Inte Basic) eller Embird. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
tack
Tack, jag ska prova igen där hemma, men hur vet jag vilket program jag ska öppna med (vi har xp)?
Borde inte ped stå med i den listan? (jag har basic), som du märker är jag helt ny på detta!! Var gärna övertydlig...om du har mer hjälp att ge! /lotta |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
OK, har du PED Basic kan du inte dubbelklicka och öppna filen. Då måste du packa upp (dubbelklicka på "blixtlåsmappen och följ guiden. Har inget att testa på just nu, sitter på jobbet, så jag minns inte allt som står där.) Kan återkomma senare om den delen inte funkar.
Se till när du packar upp att du väljer ett bra ställe att lagra dina filer! T.ex. "Mina Dokument", skapa en ny mapp "Broderi" eller hur du nu vill ha det! Så öppnar du PED Basic (har förstås inte det heller på jobbdatorn, men jag provar med minnet...). I vänstra delen, precis ovanför rutan där mönstren visas, finns en mappsymbol, eller arkivlåda eller liknande som du kan klicka på (tror jag...), så att du kan navigera dig fram till din broderimapp. Om du sparar dina filer i samma mapp i fortsättningen också kommer programmet automatiskt att öppna just den mappen nästa gång du kör det). Har du nu valt rätt stygnyta (också i vänstra delen, lite högre upp) ska alla mönster som ligger inom det området visas upp. I alla fall alla PES... Så väljer du, klickar på pilen så det flyttas över till högra fönstret, och när du flyttat dit allt du vill skriva skriver du kortet. (Flyttat är fel ord, de ligger fortfarande kvar där du kagt dem på datorn, men du förstår nog vad jag menar!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Nu fungerar det, tack för hjälpen.
Kvällen är räddad!!! Min man o jag ska ladda ner bilder natten lång... Han letar efter ett mönster på en logga för vtx 1800(Mc) har du några tips /Lotta |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Vet ingen vtx-logga på rak arm. en tjej som heter Karla Kiefer har flera väldigt fina motorcykelmönster, men jag tror inte hon har någon vtx. Kan ge länk i alla fall, för hennes mönster är fina! Flera av dem finns hos www.annthegran.com
http://karlakiefer.tripod.com/sewingstuff/id3.html |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:47.