![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Broderade märken igen...
Återkommer till mina märken.Jag har nu löst frågan hur jag får fram egna stygnsatta märken, men om jag köper ett mönster och vill göra ett märke av det, hur gör jag då. Jag har PE design, och tackar som vanligt för hjälpen( igen...)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det beror lite på hur broderiet ser ut. Är det gjort för att sys som märke är det ju inte så svårt, bara sy ut på solvy/solvlies.
Är det ett "vanligt" broderi så får du ha solvy i ramen sedan lägga på ett tyg, brodera ut broderiet och till sist sätta en applikationsram runt om. Hängde du med? Annars fråga igen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
I mitt program funkar det att göra egna märken superlätt, men när jag har ett färdigt mönster och ska göra en applikation av det funkar det inte, är det inte så att det först ska sy en söm som jag sen klipper ut. Sen ska den sy en till där jag sen lägger tygbiten jag klippt ut, för att sist sy satinsömmen runt. Men det går inte. Den första sömmen hamnar t.ex inte först om den överhuvud taget kommer med på maskinskärmen.Lurigt och irriterande,har suttit med detta sedan 7,30 i morse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Går det inte att stygnsätta markeringslinjerna och sätta särskilda färger på dessa och sedan ändra ordningen på färgerna i broderiet, så att dessa sömmar kommer först?
/Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har en janome maskin där kan jag välja om jag vill se hela mönstret med alla färgerna eller en färg i taget den som broderas och då kan jag stega fram och tillbaka mellan dom olika färgerna .
Jag använder den funktionen mycket för att välja färger och ändå få trådklipp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Är det olika färg på sömmarna när du gör ditt broderi? Man ska i broderiet ha olika färg men sedan när du sy så använder du samma färg på tråden. Om man inte har olika färg så blir det inget stopp mellan de olika stygnen. Först brukar man sy en söm som markerar var tyget ska ligga, sedan en söm för att fästa tyget. Sedan klipper man rent och eventuellt en ytterligare söm innan satängsömmen.
Vad har du för program föresten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Tack för svaren! Men jag löste det faktiskt själv efter mycket **** ord.Men det var precis som ni svarade att jag fick gå in i syordningen och ändra.Sen är det bara att kolla i stygnsimulatorn att allt var ok.Tack ska ni ha ni som svarade!!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:26.