![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Hej,
Jag satt och broderade på min maskin igår. (Husqvarna, Platinum Plus). Det som hände var att maskinen flera gånger under broderingen stannade och talade om att jag skulle byta trådfärg, fast så inte var fallet. Den stannade också flera gånger och sa "kolla över/undertråd" fast det varken var slut eller fel på dem. Någon som upplevt ngt liknande? Vad tror ni detta kan bero på? Har inte broderat så mkt på min maskin då jag nyss fått den. Kan det vara fel på maskinen eller fel på broderiet (orginal broderi)? Tacksam för svar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har fått det där med kolla tråden ett par gånger när det legat något i trådbanan. En liten trådbit mellan skivorna för trådspänning kanske.
Eller i undertrådsområdet. Gör rent riktigt noga och kolla att det inte är minsta lilla trådbit där. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Plantium Plus
Hej!
Har också upplevt att Plantium Plus stannar ibland utan anledning. Jag brukar då ta bort övertråden och trä om, ibland brukar jag även ta ur undretråden och sätta i den igen. Då brukar det funka. Ett annat problem som uppträder är att maskinen inte stannar direkt när undertråden är slut. Om man inte ser upp så har den dragit iväg ganska långt och man måste backa. Ibland har den också "hackat" sig ner i tyget så att tråden knögglat ihop sig. Talade med en Husqvarna representant på symässan i höstas och han påstår att det inte finns något att göra. Detta är synd tycker jag. Tidigare hade jag en Iris och upplevde aldrig detta problem. Hälsningar Maggan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för svaren,
Tråkigt att det verkar vara fler som har samma problem med sin Platinum Plus. Man tycker ju att det borde fungera då maskinen är en av de senaste Husqvarna kommit ut med. Ska prova rengöra ordentligt och trä om trådarna nästa gång och se om det hjälper. Alltså verkar det som om felet sitter hos maskinen? /Johanna |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag kanske skulle sagt att jag inte har Platinum, int ens Husqvarna! De d'r grejorna kan nog hända vilken maskin som helst vad det verkar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Mina erfarenheter om Platinum+
Jag har tyvärr inte varit särskilt nojd med min Platinum plus. Vet inte om alla broderimaskiner är lika, men min maskin tycks vara "känslig". "Perfectly Balanced Buttonholes" är inte alltid så balancerade. Det är vaje gång spännande att sy knapphålar. Man alldrig vet vad det ska bli.
Ny har det blivit problem med trådspänningen som förorsakar dåliga broderier och "error"... ![]() Hoppas att allt ska bli bra efter vård (service?) som ska vara den andra inom ett år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Platinum+
>>Marjaana
Det är så man blir irriterad när man hör sånt. Jag hoppas att jag slipper de problemen. Vad säger dom på husqvarna då? Det ska väl inte vara nödvändigt att ha inne en maskin på service flera ggr per år när den är så gott som ny!? Börjar nästan känna mig ite lurad, kanske man skulle ha köpt en annan modell. Dom har ju inte kvar Platimun Plus eller rättare sagt har den fått ett nytt namn. Jag undrar om dom har rättat upp dom här problemen på den maskinen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Hej!
I våras när jag tittade runt hos olika försäljare för att köpa en brodermaskin fick jag höra att Platinum Plus var tagen ur produktion. Själv fick jag en D2, till prisen av en PP. Är mycket nöjd med D2:an. Tycker ni ska höra efter hos era försäljare om det är så att PP har generella problem och varför den är ersatt av en ny modell. En så pass dyr symaskin bör fungera utan trassel. Hälsningar Anna |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Fick min maskin utbytt
Jag köpte en Platinum Plus förra våren, som krånglade konstant på de sätt som beskrivs ovan =(.
Hade den på service utan resultat och började titta på ny maskin, Quilt Designerll. Efter flera samtal med återförsäljaren (som var hur trevlig och samarbetsvillig som helst) så fick jag byta ut min maskin mot Designer ll utan att betala mellanskillnaden. Enligt försäljaren så visste Husqvarna om att Platinum Plus krånglar, och skulle byta ut alla som kom in för dessa fel. Tydligen hade det bla något med ett kretskort att göra, som blev överhettat. /Annelie |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:31.