Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-03-08, 08:05   #1
Anna-Carin Anna-Carin är inte uppkopplad

Placering av maskinbroderi på frottéhandduk?

Hej på er,

Jag vill rådfråga alla er som brukar brodera på frottéhanddukar. Vart placerar man bäst broderiet i er mening? Det gäller både hand-handdukar och badlakan.

Om man beskriver handduken uppifrån och ner så är det ju oftast en liten bit frotté, sedan kommer en bård, sedan kommer merparten av frottén (dvs där man torkar händerna/kroppen mest), och sedan en bård igen och ett avslut med frotté.

Vart brukar ni placera broderiet? I nerkant ovanför bården eller upptill nedanför bården? Man vill ju att det ska synas när handduken hänger i hängaren, och inte att folk ska torka sig/händerna på det, eller att det ska kännas som att placeringen är i vägen när man ska torka.

Jag har bara broderat två hand-handdukar hittills, och satte broderierna ovanför den nedre bården och tycker det blev helt ok men funderar på om det kanske är bättre att sätta upptill istället.

En petitess-fråga, men det vore kul att veta hur ni tänker!

/Anna-Carin
Anna-Carin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-08, 08:11   #2
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad

Jag brukar sätta broderiet strax under hängaren på handduken.
På så vis så ser man broderiet även när handduken hänger + att man torkar ju inte händerna så högt upp på handduken.
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-08, 08:29   #3
Alice Alice är inte uppkopplad

Jag sätter den precis som du strax ovanför bården nedtill, men om jag syr till någon så frågar jag vart dom vill ha den. En del vill inte att man ska ha den nedtill för dom tycker det är obehagligt att torka sig på broderier. På badlakan är det lite olika, oftast samma som på handduk men ibland har jag fått önskningar om mitt på långsidan också och ibland gör jag på bägge kortsidorna så att det syns oavsett hur man hänger den.
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:39.