![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag har ett problem. Det är så att jag efter många vedermödor äntligen lyckats sy mig en enkel klänning. Det är en modell med helt framstycke, 2 sidoframstycken, 2 sidobakstycken och 2 bakstycken, och så en dragkedja mitt bak. Mitt problem är som vanligt att min kropp inte är "standardmodell".
När jag hade sytt klart klänningen så var den för stor, överallt men framförallt i midjan. Jag sydde in den i sidosömmarna, och det blev bra, men midjan behövde reduceras ännu mera. Så jag sydde in i sömmen mellan baksidostycket och bakstycket, på varje sida. Nu sitter klänningen jättebra, men problemet är att tyget precis vid den insydda sömmen korvar sig, sömmen tyngs liksom neråt i förhållande till resten av tyget. Finns det nåt man kan göra? Jag skulle kunna lägga in den "inte lika mycket" men det skulle bara få till följd fula veck på framsidan pga att det är för mycket tyg i midjan... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har du tagit in lika mycket över allt ?
/L |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
När jag tog in i sidorna, så tog jag in lika mycket från armhålan och ner till kanten, men när jag tog in det sista, så tog jag ju bara in för midjan, och då c:a 1.5 - 2 cm som mest, och så minskande uppåt och nedåt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Som jag förstår består klänningen av 7 våder?? Du bör då fördela det du behöver ta in på alla delar så att det inte blir för mycket i sidorna eller mellan bak och baksidstycke. Låter även mycket att ta in 2 cm bara i midjan, du behöver jämna ut det du tar in över hela längden så att säga så att det inte blir för tvära intag.
Barbro |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Så jag sprättar upp och så syr jag in lite i varje söm då? Låter som en bra ide :-) Tack!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag skulle just föreslå det som barbro just sagt.
![]() /L |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:35.