![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
ABBA-motiv?
Har fått en förfrågan om att brodera Abba på en handduk. (O då menar jag inte sillburkar.)
Kan inte påminna mig att jag nånsin sett ett sånt broderi, nån som vet om det finns/var jag hittar?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Oj vilket uppdrag, men jag tror du får problem här. Faktum är att jag tror inte ens du kan stygnsätta själv heller utan att gruppen godkänner att dom används. Bara en tanke jag får för jag skulle inte vilja bli broderad och såld. Å andra sidan vore det kanske en höjdare
![]() Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Är det bara bilder av dem som är förbjudna eller kan man göra .ex. ABBA med ett b felvänt som de har som logga?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Förstod att det skulle bli svårt, har övertalat kunden att ta nåt annat!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Utan att säga helt säkert så tror jag att namnet ABBA (som dom skriver bakvänt b) är registrerat varumärke och då får du inte utan tillstånd använda det. Kan ha fel här men det känns som jag inte skulle vilja prova och få en stämning på halsen för att jag använder det
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Men att skiva ABBA (med bokstäverna rättvända) och sätta noter och g-klavar runt, det är okej?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Rent hypotetiskt vore det inte förbjudet. Vi är ju inte förbjudna att skriva ABBA, men att kanske sälja det. Ja det vete katten...
![]() Finns säkert nån som kan reda ut det här. Frågan har ju varit uppe så mycket så vi borde väl kanske veta vid det här laget men vi är väl lata av naturen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:08.