![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Stygnsättning
Någon som vet hur lång det skall vara mellan "raklinjerna" när man stygnsätter brush out. Inte längden på stygnen utan mellanrummet.
Senast redigerad av BirgittaW den 2006-04-05 klockan 15:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
Re: Stygnsättning
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej!
Sökte på brush, och hittade denna tråd. Jag har nämligen beställt Janomes brush-out-kit, och ska försöka åka och hämta detta idag. Så jag kanske så småningom kan ge dig ett svar på din fråga. Det följer nog med en del stygnsättningar som man kan titta på. Någon annan här som har erfarenhet av brush-out? /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hur gick det med din brush out broderi. Vad behöver man köpa för att kunna göra det? Har janome 300 e.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej Elise!
Jag startade helt sonika en ny diskussion, för jag tyckte det behövdes en annan rubrik ![]() Den nya tråden finns här: http://www.sysidan.se/forum/showthre...&threadid=7742 I kitet ingår en särskild pressarfot, en nålskruv (man byter ut den ordinarie), en garnhållare "yarn guide" och en liten borste. Särskild stygnsättning behövs förstås också. Allt det här kan monteras permanent, dvs kan sitta kvar vid vanligt broderi också, så man behöver inte byta och hålla på. Behövs också en pinne ovanpå symaskinen, men det finns väl som standard. Garnet ska löpa över denna pinne och ner mot garnhållaren. /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Det är så att en väninne har gett mig såna( Hun hade köbt en CD till mig) så nu vill jag ju testa och sy nånting till henne, så vill du berätte vart du köpte ditt kit eller berätte vad det heter så jag kan söka på nätet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hej!
Det heter Brush Out kit, och jag köpte det på ABC Symaskiner i Skärholmen. Du har alltså CD:n med stygnsättningarna, men inte själva pressarfoten? /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Ja, hon hade Cd´en med hem från en resa, jag skal genast söka på Brush out så får jag se om jag hittar någon som säljar via Internät. Tusind tack för dina snabba svar, det var snällt av dig och så är du vacker också.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:43.