![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
bågbroblem
Har länge tänkt göra en väggbonad med olika broderier, broblemet är att det föregående broderiet lyfter upp innerbågen, det blir inte slätt. Några tips om vad jag kan lägga runt on på ett enkelt vis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Du kanske inte behöver ha med tyget i bågen? Spänn fast underlägget, lite spraylim och så tyget. En del bara nålar fast tyget, men jag brukar ha lite spraylim (sån't som förvinner efter några dagar, Solbrodyr. Dyrt, men räcker i evigheter!) och ibland syr jag också fat det med en "ram" som jag lagt in som ett av mina mönster.
Testa med provbit först, så du vet om det funkar för dig! Åsa |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
På din D1 har du en fuktion som heter Fix som är toppen att använda.
Först spänner du fast ett stadigt mellanlägg i din båge. Markera vart du vill ha ditt broderi och lägg det ovanpå det fastspända mellanlägget, sätt 4-6 nålar. Sätt in bågen och tyget i symaskinen och ställ in det broderi du ska brodera. Innan du nu börjar brodera trycker du in fix-knappen och sedan på start. Symaskinen syr då en tråcklingstråd runt ditt tänkta broderi och tyg och mellanlägg sitter ihop. Sedan broderar du som vanligt. Sprätta sedan bort tråckeltråden och du har fått ett perfekt broderi. Lycka till! Anneli |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Så hette det!! Fix!!
Försökte desperat komma på det när jag skrev om den där "ramen jag syr"!! Har inte det inbyggt i mina maskiner, men jag lägger in det på alla kort jag skriver! "Basting stitch" heter det på engelska, om man skulle stöta på det när man läser runt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack, har aldrigt spännt fast bara underlägget hoppas verkligen att det funkar, har fix, det är bara att pröva och sprätta tills det funkar. Det är jätte roligt att få svar på den här sidan om det är något man undrar över.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:28.