![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
3D card reader/WRITER?
Hej
ohh mina små grå är helt sönder brända, jag behöver hjälp...... Jag har skaffat lr fått av min kära sambo en 3D card reader/WRITER till min plat 950 E , problemet är att när jag ska läsa in ett mönster så verkar programet hänga sig lr oxå säger den att den inte får kontakt typ..... Jag har provat att om installera ? HJÄLP ........ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ring affären där du köpte och be att få komma i kontakt med supporten, om inte dom själva kan lösa problemet förstås.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
HEJ jag har husqvarna,reader ,writer när min data krånglar.drar jag ut alla sladdar sätt i igen,dammsug kortläsaren,starta om datan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
oki, ska försöka med det ... brukar det krångla för dig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har likadan maskin som du med d-card kortläsare. Jag har inte haft några problem med de broderier jag fört över. Nu har jag ioch för sig inte haft min maskin så länge, men jag har laddat över en hel del eftersom jag bara kan ta ett broderi i taget. Jag ahr bara det enklaste 3D organizer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
Citat:
![]() Detta är helt nytt för mig så alltså jag har inte ens lyckats att föra över nått broderi ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
En del usbenheter kan väl strula om de sitter i en USB-hub, dvs en sådan där som ger många fler kontakter av en, möjligt att det går bättre om du sätter sladden direkt i moderkortet/baksidan på datorn, men antagligen har du ju redan gjort det och då har jag inte så många förslag.
Tror man fick installera usb-stöd separat i windows 98 eller så med om det är det du har, är det 2k eller xp borde det ju vara lugnt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag tror att Du först måste gå under quicklink och välja card reader writer så kommer det kanske upp en massa rutor. Där ska Du plocka fram det sparade broderiet och sedan klicka på send.
Testa detta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
svar på frågan
Mail från supporten > tänkte att jag kopierar det om det kanske finns fler som har problem
![]() Det kan hända att du har en speciell krets i datorn som heter SiS7001 Denna kan ställa till problem både när det gäller funktion tillsammans med våra Reader/writer, men även i andra sammanhang. KOLLA I ENHETSHANTERAREN VILKET "USB HOST CONTROLLER CHIP" DU HAR Hittar man SiS7001 i listan av "USB-styrenheter" är enda lösningen enlig info nedan. 1. Kolla så att du har installerat d-Card-läsaren rätt. Det får inte finnas något "!" eller "?" i Enhetshanteraren. Följ stegen i PDF-filen "Installation Issues" nedan för att installera om Reader d-Card läsare. Ifall problemet kvarstår gäller följande... FÖR STATIONÄRA DATORER... Den enda lösningen är att köpa ett PCI USB 2.0-kort och sätta in i datorn. Se bild nedan. Ett kort som fungerar är: Adaptec AUA-3100LP LÖSNING FÖR LAPTOPS: Den enda lösningen är att köpa ett PC-kort (PCMCI-card) med 2 USB-portar. Fabriken i Huskvarna har testat följande kort och vet att det fungerar: Adaptec AUA-1420 Det bör/ska fungera även med andra varumärken än Adaptec, fast det är detta varumärke som använts i testen som genomförts. Japp så var det med det - som tur är kostar den inte mera än 300 kr till min laptops . |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Hej!
Kul med någon som har en likadan maskin! I 3D organizer trycker jag på Send upp i menyraden. Där kan man välja Send 1 eller Send 2. Jag vet inte riktigt vad som är skillnaden. Jag trycker Send 1. Sedan syns ingenting och man får ingen bekräftelse på att något skulle ha hänt, men när jag tar ut d-card från kortläsaren och stoppar i maskinen så broderar den det jag har fört över. Jag har inte haft något trassel alls med usb-enheten. De trasslar mycket sällan i XP men väl i äldre windowsversioner. Nina |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
jaha
I dag ska jag hämta min Adaptec AUA-1420, men killen nere på ABC data tyckte det lät konstigt för min bärbara dator och den stationära datorn är inte alls gamla upppps... är det någon mera som har denna fil SiS7001 i enhetshanteraren och att det ändå fungerar?
Vore kul att veta ![]() kram på Er där ute, hoppas det fungerar i dag så att jag kan börja brodera *jippppi* |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:23.