![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag har en kille som tycker om o måla med hobbyfärger. Jag tycker däremot inte om att tjata om att han inte får kladda som han vill för att inte förstöra kläderna. Barn måste ju få vara barn.
Jag söker därför mönster på förläden med armar. Sånna som knyts i nacken. Har sökt lite här o där men inte funnit nåt bra. Är tacksam för all hjälp o tips jag kan få. /AC |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det finns en förklädesbok att låna på biblan, massor av mönster. Jag tror inte den finns att köpa längre. En svenska författarinna, de kan säkert hjälpa till där då jag inte kommer ihåg varken titel eller författare men jag lånade den för några år sen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Förklädesboken av Kerstin Lokrantz tror jag du menar.
/Maria |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
i och för sig så kanske du gärna vill sy något åt honom, men själv så tog jag en gammal skjorta och kortade ärmarna. skjortan tar de på bakåfram så att knapparna hamnar på ryggen. fungerar väldigt bra tycker jag // nilla
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Det där med boken ska jag kolla upp. Tack för tipset!
Tanken bakom med att sy ett nytt förkläde var att det kanske kan bli en rolig o personlig present till vänner o bekanta med barn. Om det är enkelt o roligt att sy det o inte allt för invecklat. / AC |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ja den boken är det, jättefina mönster att rita av
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Kerstin Lokrantz har en bok från 70-80 talet med barnkläder, där finns en del förkläden.
Jag tror boken heter något med barnkläder, fråga efter den på biblan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Det finns också ett mönster på nätet: http://sewing.about.com/gi/dynamic/o...etworkshop.com
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Länken funkar inte om man inte har cookies för den sidan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Sorry, det var lite klumpigt av mig att klistra en redirection-länk. Det här är den rätta länken:
http://www.secretworkshop.com/Html/tips/free.shtml |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Ingen fara, Maria. Dock kan du gärna få berätta vilken av alla 74 mönster det är som du syftade på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Nr 32 skall ju vara ett förkläde. Ser nu dock att det var med armar som efterfrågades.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Ett litet tips om ett enkelt kladdförkläde.
Om du lägger barnet ovanpå ett stort papper på golvet med armarna rakt ut från kroppen och så ritar du utmed axlar, armar och sidorna så långt som du vill ha förkläder.Sedan klipper du ut "mönstret" med rörelsevidd och lägger det på ett gammalt tyg eller det du vill använda till förklädet (köp ett duchdraperi på rea) med tygvikningen vid axlarna och klipp ut. Sy sid-och ärmsömmarna klipp upp bakstycket helt och sy ett kantband runt halsringningen som du även kan knyta med sy gärna också ett knytband länre ner på bakstycket. Sy en fåll runt ärmarna och trä i en resår.Hoppas att förklaringen går att förstå men det är enkelt. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Min då 2-årige kusin skulle ha kontnärstema en vecka på dagis (måla fingerfärg, lera, m.m.), då hade han kallingar o en t-shirt jag köpte för en femma på Myrorna. Men vissa barn kladdar mer än andra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:17.