Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-01-13, 19:52   #16
aliquis aliquis är inte uppkopplad

Citat:
MonikaW skrev:
aliquis om jag var dig så skulle jag köpa den billigare maskinen du funderat på. Det man oftast använder på en symaskin är raksöm och sicksack. Automatiskt knapphål har den ju med och det är väldigt bekvämt när man syr kläder. Sju matarfötter är även det mycket bra. Om du tänkt börja quilta mycket så kan jag förstå om du känner dig sugen på en dyrare maskin med mängder av sömmar men annars så tycker jag att Janome 4623
är väl värd sina pengar.
Jag har ingen aning om jag kommer quilta, men jag lär ju iaf prova någon gång
Vet inte vad man har alla dekorsömmar till där heller, däremot har jag ju husqvarnas reklam och där har de använt en massa sömmar på allt möjligt (glansiga band på handdukar och över blixtlås bl.a.) och det ser ju rätt fint och lite "mer" ut, de har väldigt intensiva färger på allt också. Sedan är det ju dyrt procentuellt sett/om man inte använder det/osv, men jag trodde ju från början att maskinen kanske var något bättre på något annat område också, å andra sidan om man ser till vad ett enda klädesplagg kan kosta eller vad livet kostar i största allmänhet så är det ju inga enorma pengar det rör sig om. (Även om grafikkort, nya datorer, cykel osv säkert skulle användas mer ;D)
Jag är väldigt säker på att båda maskinerna är väl värda sina pengar =P, frågan är bara vilken, men jag kör nog på den dyrare så slipper jag känna att jag gick miste om något (ja, förutom att ta en ännu dyrare med fler dekorsömmar då!)

Jag vet ju inte vad alla sömmar används till så kanske finns fler sömmar av mer funktionella varianter med, men det får ni berätta vilka det skulle vara isf

I PM/mail nämnde du en rekommendation på att bara betala $100 för första maskinen, jag fann ju en sådan maskin här men ja, jag är lite skeptisk ändå , ännu fler maskiner finns en bit ner här.

100 dollar är väl bara runt 625 kr med dagens växlingskurs, lycka till att ens få en begagnad maskin i sverige för det =P (felsökningsavgiften på en ligger säkert på mer ;D)
aliquis är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:32.